برگزاری آزمون تیزهوشان 18 و 19 اردیبهشت ماه در اردبیل

طوس احمدی حصار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این آزمون تیزهوشان در دو روز متوالی برای راهیابی دانش‌آموزان از پایه ششم ابتدایی به دوره اول متوسطه و همچنین از مقطع سوم راهنمایی به اول متوسطه سال دوم برگزار شده و شرکت‌کنندگان می‌توانند کارت ورود به جلسه خود را به شکل اینترنتی دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: آزمون تیزهوشان 9 صبح روز پنجشنبه و همچنین روز جمعه 18 و 19 اردیبهشت ماه در اردبیل برگزار می‌شود تا از بین داوطلبان بهترین نفرات برگزیده شده و در مدارس استعدادهای درخشان استان اردبیل تحصیل کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد امتحانات نهایی و عادی دانش‌آموزان در خرداد سال 93 گفت: امتحانات دانش‌آموزان از 27 اردیبهشت ماه آغاز شده و تا 21 خرداد ماه ادامه می‌یابد که امتحانات هماهنگ کشوری در زمان‌های تعیین شده برگزار می‌شود.

احمدی حصار یادآور شد: برای سال اول متوسطه امتحان هماهنگ کشوری 11 خرداد ماه ساعت 8 صبح در درس ریاضی انجام می‌شود و برای سال دوم متوسطه نیز آزمون ادبیات فارسی به صورت هماهنگ کشوری 13 خرداد ماه برگزار می‌‌شود.

این مسئول تصریح کرد: به دلیل تقارن بازی‌های جام جهانی با امتحانات خرداد ماه آموزش و پرورش تصمیم گرفت تا امسال در تمامی مقاطع تحصیلی آزمون‌های خود را قبل از آغاز بازی‌ها تا 21 خرداد ماه به اتمام برساند تا دانش‌آموزان با فراغ بال بیشتر در امتحانات نهایی خود شرکت کرده و با موفقیت این آزمون‌ها را سپری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: زمان امتحانات نهایی پیش دانشگاهی 28 اردیبهشت ماه تا چهارم خرداد ماه تعیین شده تا دانش‌آموزان در این فاصله زمانی بتوانند در آزمون نهایی شرکت کنند.

احمدی حصار به دانش‌آموزان توصیه کرد در روزهای امتحان 15 دقیقه زودتر از موعد آزمون در مدرسه حضور پیدا کنند و در امتحانات نهایی و کشوری کارت ورود به جلسه را به همراه داشته باشند.

وی افزود: از خانواده‌ها و اولیای دانش‌آموزان انتظار می‌رود در این ایام هر چه قدر می‌توانند از مسافرت و میهمانی‌ها پرهیز کنند تا دانش‌آموزان با دغدغه کمتر در آزمون‌ها شرکت کرده و امتحانات خرداد ماهشان را با موفقیت سپری کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل تاکید کرد: در این ایام پایانی سال تحصیلی که در حقیقت آموزش و پرورش محصول خود را می‌چیند همه باید تلاش کنند تا محصول به دست آمده مفید و موثر باشد چرا که اگر آفتی گریبان این محصولات را بگیرد امکان بهره‌وری بالا بسیار اندک خواهد بود.

احمدی حصار در پایان سخنان خود به کنکوری‌ها نیز توصیه کرد با حفظ آرامش و همچنین استرس کمتر در این روزهای نزدیک به آزمون سراسری به مرور آموخته‌های خود بپردازند و از انباشت فراگیری مطالب پرهیز کنند.

 

کلمات کلیدی: مدارس استعدادهای درخشان | اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل وزارت آموزش و پرورش 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!