فعالیت 23 مدرسه سمپاد با حضور 4000 دانش آموز در آذربایجان غربی

سه شنبه 17 تیر 1393

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، جلال پور میرزا رئیس اداره استعداد های درخشان آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی اظهار داشت : تعداد23باب مدرسه استعداد های درخشان در استان آذربایجان غربی دایر بوده و نزدیک به چهار هزار نفر دانش آموز از طریق آزمون پذیرش و در این مدارس مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطر نشان ساخت: دانش آموزان مناطق مرزی و محروم نیز مثل سایر دانش آموزان می توانند، در آزمون ورودی شرکت و در صورت قبولی در این مدارس مشغول تحصیل شوند .

پور میرزا در خصوص رشد کمی مدارس استعداد های درخشان گفت : مدارس استعداد های درخشان از نظر کمی در سال تحصیلی 93-92 نسبت به سال تحصیلی قبل 21.74درصد رشد و از نظر تعداد دانش آموز 24.93درصدرشد داشته است .

وی در خصوص ویژگی های این مدارس از نظر محتوایی گفت : ساعات آموزشی در این مدارس 40 ساعت در هفته می باشد و در مقطع راهنمایی « دوره اول متوسطه » بجای درس علوم سه ماده درسی فیزیک ، شیمی و زیست تدریس می شود ودر مقطع دبیرستان« دوره دوم متوسطه » کتابهای محتوای تکمیلی مخصوص مدارس سمپاد تدریس می گردد .

رئیس اداره استعداد های درخشان آموزش و پرورش استان با اشاره به تعداد پذیرفته شدگان در کنکور سراسری بیان داشت : میانگین دانش آموزان قبول شده در کنکور از کل استان 47.25درصد و میانگین دانش آموزان قبول شده از مدارس سمپاد 60.25 درصد می باشد که مدارس سمپاد نسبت به مدارس دیگر از رشد 13درصد برخوردار است .

این مقام مسئول در خصوص دانش آموزان شرکت کننده در آزمون های مدارس سمپاد گفت : دانش آموزان مناطق مرزی و محروم نیز مثل سایر دانش آموزان می توانند، در آزمون ورودی شرکت و در صورت قبولی در این مدارس مشغول تحصیل شوند .

پور میرزا در پایان اظهار کرد : یکی از مشکلات موجود در مدارس استعداد های درخشان محدود بودن ظرفیت این مدارس است و جذب تمامی دانش آموزان با استعداد در این مدارس ممکن نیست؛ لذا در این راستا با برگزاری آزمون ورودی، دانش آموزانی که سعی و تلاش وافری داشته اند به مدارس استعداد های درخشان راه خواهند یافت .

کلمات کلیدی مطلب:اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش استان آدربایجان غربی

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!