پژوهش باید به عنوان یک جریان مهم اصلی و دائمی در مدارس سمپاد جاری باشد

پنج شنبه 26 تیر 1393

به گزارش خبرگزاری پانا، سیدجواد حسینی مدیرکل آموزش و پرورش استان در این جلسه با اشاره به توانمندی های علمی و پژوهشی که در مدارس سمپاد وجود دارد اظهار کرد: برای بهبود فعالیت این مدارس لازم است بین بخش های متولی دانش آموزان استعداد درخشان هماهنگی و همکاری خوبی ایجاد شده و در کنار آن با نمایندگی بنیاد ملی نخبگان نیز ارتباطات لازم برقرار شود تا از ظرفیت های موجود به بهترین شکل استفاده شود.

وی افزود:در خصوص دروس آموزشی که در این مدارس تدریس می شود و محتوای این دروس نیز باید توجه خاصی را داشته باشیم و مطلوب تر این است که در زمینه محتواهای آموزشی دروس مدارس سمپاد از گروههای آموزشی برتر استان استفاده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت توجه به مسائل پژوهشی و پرورشی در مدارس استعدادهای درخشان اظهار کرد: پژوهش باید به عنوان یک جریان مهم اصلی و دائمی در مدارس سمپاد جاری باشد و فعالیت های دقیق و جامعی را در این بخش برای دانش آموزان برنامه ریزی کنیم ضمن این که در بعد اقدامات پرورشی نیز تاکیدمان این است که برنامه های پرورشی از حالت ویترینی به حالت بوفه ای تبدیل شود تا دانش آموزان با هر ذائقه ایی که در این حوزه دارند از آن استفاده نمایند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت مباحث و رشته های علوم انسانی در مدارس متوسطه تصریح کرد: باید طرح جامعی برای هدایت و ترغیب دانش آموزان به رشته ادبیات و علوم انسانی تبیین شود تا در این بخش نیز شاهد رشد باشیم.

گفتنی است جلال صداقت مدیر اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به برخی از فعالیت های صورت گرفته در مدارس سمپاد استان در سال گذشته و برنامه ریزی این اداره برای سال تحصیلی 94-93 به فرایندهای برنامه ریزی شده مدارس استعدادهای درخشان با محوریت مشکلات اجرایی مدارس اشاره کرد.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!