برگزاری بیست و دومین کنگره کشوری قرآن کریم ویژه دانش آموزان سمپاد

چهارشنبه 19 شهریور 1393

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، بیست و دومین کنگره کشوری قرآن کریم،با هدف شناسایی و گزینش دانش آموزان برگزیده در رشته های مختلف قرآن کریم در مدارس استعدادهای درخشان ، توجه به آموزه های قرآنی در مدارس استعدادهای درخشان، تقویت مهارت های سواد قرآنی در رشته های حفظ،‌ قرائت و معارف قرآن کریم برنامه ریزی و اجرا می شود.

بر این اساس؛ مسابقات با حضور دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان در دوره های تحصیلی دوره اول و دوره دوم متوسطه در دو بخش دختران و پسران و در چهار رشته حفظ، حفظ ویژه، قرائت و معارف قرآن کریم براساس محدوده و محتوای آموزشی تعیین شده در دستورالعمل ارسالی از سوی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان، برگزار می شود.

دانش آموزان با شرکت در مراحل مقدماتی( مدرسه ای) ، میانی(استانی) و نهایی به رقابت پرداخته و برگزیدگان مرحله نهایی در اردوی کشوری برگزیدگان که هر ساله به میزبانی یکی از استان ها برگزار می گردید حضور می یافتند.

در مرحله مقدماتی مدارس استعدادهای درخشان، مسابقات را به صورت داخلی برگزار و نفرات برتر خود را بر اساس سهمیة در نظر گرفته شده برای هر مدرسه، جهت شرکت در مرحلة میانی معرفی می‌کنند.

مسابقات مرحلة میانی کنگره به صورت استانی و به میزبانی یکی از مدارس استعدادهای درخشان در هر یک از دو بخش دختران و پسران، به مدت دو روز با حضور افراد منتخب مدارس و نیز با حضور ناظران اعزامی از ادارات استعدادهای درخشان استان برگزار می شود.

پس از برگزاری مرحله استانی کنگره و ارسال گزارش و مستندات برگزاری این مرحله به دبیرخانة کنگره (ستاد مرکزی سمپاد)، نفرات برگزیدة مرحلة میانی کنگره (طبق سهمیة اعلام شده) در هریک از مناطق کشوری مشخص شده و از برگزیدگان، برای حضور در مرحلة نهایی کنگره دعوت به عمل می آیدو این مرحله از مسابقات در 14 استان برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد با سابقه ترین فعالیت قرآنی مدارس استعدادهای درخشان است که تاکنون 21 کنگره را برگزار شده و مهرماه امسال کنگره 22 برگزار می شود.

شایان ذکر است، در شهریورماه 1393 نیز مرحله نهایی (منطقه ای) بیست و دومین کنگره سراسری قرآن کریم سمپاد در 14 استان میزبان در حال برگزاری می باشدکه از نفرات اول تا سوم هر رشته جهت حضور در اردوی کشوری کنگره که در پاییز 1393 در استان اصفهان برگزار خواهد.

کلمات کلیدی مطلب: مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!