راه اندازی گروه های آموزشی ویژه مدارس سمپاد فارس برای اولین بار در کشور

شنبه 26 مهر 1393

به گزارش خبرگزاری پانا،کرامت الله شرفی در جمع مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان در تالار ملاصدرا باشگاه فرهنگیان شیرازبااعلام این خبرافزود:این گروهها برای هماهنگی بین دبیران استان و وتلاش در جهت تعمیق مفاهیم آموزشی دردانش آموزان راه اندازی شده است

رییس اداره مدارس سمپاد آموزش وپرورش فارس گفت:اعضای این گروه های آموزشی توسط دبیران مدارس سمپاد انتخاب شده و این گروهها جلسات خود را برای تعیین سرفصل ها و کتاب های تکمیلی تشکیل داده اند

شرفی گفت:بافعالیت های گروهها ضمن کاهش اضطراب و دلهره دانش آموزان و پیشگیری از حضور دانش آموزان در کلاس های خصوصی و گروهی ،فضا برای تفکر و خلاقیت دانش آموزان و کارهای تحقیقی و پژوهشی و حضور در کلاس های المپیاد و جشنواره ها فراهم می گردد .

رییس اداره مدارس سمپاد آموزش وپرورش فارس همچنین ازراه اندازی کلاسهای متمرکز المپیاد در چهار ناحیه آموزش وپرورش شیرازخبرداد.

وی هدف از این کار راسرویس دهی بهتر به دانش آموزان در زمینه ی استفاده از اساتید مجرب و برقراری عدالت آموزشی در زمینه ی استفاده از اساتید کار آمد ، و کاهش وقت ، انرژی و هزینه ی دانش آموزان عنوان کرد

شرفی گفت: این کلاس ها به صورت متمرکز برای پسران ودختران در در تمام رشته ها در دبیرستان شهید دستغیب (1) و فرزانگان (1) برگزار می گردد .

وی همچنین از راه اندازی قریب الوقوع سایت سمپاد این اداره کل خبرداد وگفت: هدف از این کار پاسخگویی اینتر نتی به ارباب رجوع ها و عدم حضور مستقیم آنها در اداره کل می باشد.

رییس اداره مدارس سمپاد آموزش وپرورش فارس گفت:باراه اندازی این سایت ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه ی مردم سؤالات متداول اولیاء دانش آموزان بر روی سایت سمپاد قرار خواهد گرفت همچنین از ابتدای آذر ماه مردم می توانند پاسخ سؤالات خود را بصورت اینترنتی دریافت نمایند.

وی همچنین گفت:با هماهنگی آموزش متوسطه در نیمه دوم آذر ماه نمایشگاه مدال آوران ، المپیادها ، جشنواره ها ، کنکور و ... تشکیل خواهد شد .

شرفی گفت:در این نمایشگاه مدال آوران در غرفه های مختلف حضور پیدا خواهند نمود و دانش آموزان با حضور در این نمایشگاه و حضور در غرفه های آن با نحوه ی فعالیت و تحقیق و روش کار آشنا می شوند و با ایجاد انگیزه در دانش آموزان شاهد رشد جایگاه استان در زمینه ی المپیادها ، جشنواره ها و کارهای تحقیقی و پژوهشی خواهیم بود .

خاطر نشان میشود در استان فارس بیش از 9000 دانش آموز در 46 مدرسه استعداد درخشان در دوره های تحصیلی متوسطه اول ودوم تحصیل می کنند.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!