برنامه آموزش و پرورش برای کاهش مدارس تیزهوشان

سه شنبه 4 آذر 1393 

مهدی نویداد هم در گفت وگو با فارس با تاکید بر این که عده ای به جداسازی دانش آموزان تیزهوش و عده ای بر پرهیز از این جداسازی اعتقاد دارند، افزود: تفکر غالب این است که این جداسازی اثر منفی دارد و دانش آموزان باید در محیط طبیعی و مدارس عادی درس بخوانند. ما نیز معتقدیم تفکیک باید فقط برای تعدادی از دانش آموزان که از استعدادهای بسیار برتر برخوردارند، انجام شود که سند مربوط به این کار را هم تصویب کرده ایم تا از این پس جداسازی دانش آموزان با شیب بسیار ملایم و به صورت مدیریت شده انجام شود.

وی ادامه داد: برنامه ما این است تا خدماتی که به این دانش آموزان ارائه می دهیم، محدود و منحصر به خدمات آموزشی نباشد و تربیت در ساحت های مختلف وجودی انسان که در سند تحول تحت عنوان ساحت های ششگانه از آن یاد شده، ارائه شود.

نوید ادهم توضیح داد: در برخورد با دانش آموزان با استعدادهای برتر نباید استعداد را فقط با بهره هوشی بسنجیم و هوش های چندگانه را نادیده بگیریم، بلکه باید افرادی که در رشته های مختلف بجز ریاضی یا علوم پایه دارای استعدادهای برتر هستند، شناسایی شوند و تحت حمایت قرار گیرند.

 

منبع دریافت این مطلب : جام جم آنلاین

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!