دبیرستان علامه حلی

دبیرستان علامه حلی تهران قدیمی‌ترین مرکز آموزشی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان یا به اختصار سمپاد در کشور است. این سازمان همه ساله از طریق آزمونی عمومی اقدام به پذیرش دانش‌آموز از پایه‌های اول راهنمایی و اول دبیرستان می‌نماید.تعداد مراکز این سازمان در سطح کشور تا کنون افزون بر 170 مرکز است.

دبیرستان علامه حلی تهران

این مدرسه شامل سه طبقه برای کلاس های درس و آزمایشگاه‌های گوناگون از جمله آزمایشگاه نورو ساینس است که برای تحقیقات حرفه ای در این زمینه با اختصاص سالیانه چهل میلیون تومان در این بخش استبنا شده و برای پایه‌های متفاوت است. کتاب خانهٔ این مدرسه از جمله بزرگ‌ترین کتاب خانه‌های مدرسه‌ای کشور است.این کتاب خانه بیش از25000 جلد کتاب فارسی و انگلیسی دارد.

تعداد دانش آموزان مدرسه در سال تحصیلی 90-91 از 850 نفر بیشتر شده‌است.

این دبیرستان در چهار راه لشکر، خیابان غفاری، پشت بیمارستان روزبه قرار دارد و مکان آن سابقاً متعلق به بیمارستان روزبه بوده‌است.

بخش عمده‌ای از معلمان و سایر کادر آموزشی این دبیرستان را فارغ‌التحصیلان آن تشکیل می‌دهند.

در سال‌های گذشته تعدادی از دانش‌آموزان این دبیرستان موفقیت‌هایی در مسابقات علمی (مانند المپیادهای علمی کشوری یا جهانی) به‌دست آوردند. این دبیرستان یکی از مراکز نخبه‌پرور دانش آموزی در سطح کشور است. موفقیت‌های علمی و پژوهشی این دبیرستان بسیاری از دانش‌آموزان را مشتاق شرکت در آزمون های ورودی این دبیرستان کرده‌است.

مدالهای کسب شده در المپیادهای علمی جهانی توسط این دبیرستان از180مدال فراتر رفته‌است.

کلمات کلیدی : دبیرستان علامه حلی  | سمپاد

 

منبع دریافت این مطلب : دبیرستان علامه حلی

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!