کمبود زیرساخت های فرهنگی و هنری در اسدآباد

19 دی 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، مسعود بکایی پیش از ظهر امروز در نشست با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان اسدآباد، با بیان اینکه زیرساخت‌های مهم برای انجام کارهای فرهنگی و هنری در سطح شهرستان اسدآباد محدود است، اظهار کرد: سهم سرانه‌ای ما از بخش‌های کتابخانه، سالن‌های چندمنظوره هنری و فضاهای خاص برای انجمن‌های ادبی و هنری بسیار کم است.

وی خوشنویسی را یکی از هنرهای مطرح در شهرستان دانست و گفت: متأسفانه زیرساخت و امکانات ضروری برای تقویت و ترویج این فعالیت هنری در شهرستان بسیار محدود است که رفع این مشکل باید مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه این شهرستان فاقد تأسیسات هنری مانند سالن‌های نمایش و سینما است، تصریح کرد: باید با تلاش و اختصاص اعتبارات مناسب این کمبودها را جبران کتیم.

وی به کمبود اعتبارات شهرستان اسدآباد اشاره کرد و گفت: ایجاد این امکانات در بخش هنر و سینما نیاز به اعتبار ملی دارد که امیدواریم با همت نماینده مردم در مجلس بتوانیم این کمبودها را جبران کنیم.

بکایی با اشاره به اینکه تنها کتابخانه عمومی شهر اسدآباد که حدود 40 سال گذشته ساخته شده، هیچ‌گونه توسعه‌ای پیدا نکرده است، گفت: البته امسال اعتباراتی برای یک کتابخانه استاندارد تخصیص یافته که امیدواریم عملیات آن اجرایی شود.

وی ادامه داد: کتابخانه موجود شهر اسدآباد هم به دو طبقه ارتقا خواهد یافت و همچنین در روستاها به دنبال ایجاد کتابخانه‌های عمومی دیگری هستیم.

فرماندار شهرستان اسدآباد با بیان اینکه باید فعالیت‌های هنری را از طریق انجمن‌ها و سمن‌های عرصه فرهنگ و هنر بیشتر کنیم و به آنها انگیزه دهیم، گفت: ارتقای فرهنگی شهرستان کوچکی مانند اسدآباد همت هنرمندان، شاعران و نویسندگان آن را می‌طلبد.

در ادامه تعدادی از اهالی فرهنگ هنر شهرستان به برخی مشکلات در عرصه فرهنگی و هنری اشاره کردند و خواستار توجه نماینده و فرماندار به آن شدند.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش همدان 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!