همایش دوستداران آب و ترنم باران در یاسوج برگزار شد

شنبه 11 بهمن 1393 

به گزارش خبرنگار مهر، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ظهر شنبه در این همایش با اشاره به برخی مشکلات و کمبودهای در زمینه تامین آب شرب سالم که در نقاط مختلف جهان بوجود آمده است، گفت: کشور ایران نیز در میان 16 کشوری است که در کمربند خشک قرار دارند و با بحران کم‌آبی مواجه است.

پژمان نیک اقبالی افزود: با وضعیت موجود و محدودیت‌بارش‌ها راهی جز استفاده بهینه از منابع آبی موجود نداریم و دراین مسیر آموزش و پرورش می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

وی بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌های آموزشی و فرهنگی در استان برای ترویج مصرف بهینه آب درحوزه‌های مختلف به خصوص آب شرب استفاده کنیم.

نیک اقبالی بیان داشت: برای برطرف شدن مشکلات مربوط به کم‌آبی وکنترل بحران‌های آبی راهی جز ترویج مصرف بهینه آب وجود ندارد و در این بین آموزش و پرورش باید هرچه بیشتر فعالیت کند.

مدیرکل آموز و پرورش استان هم در این همایش با اشاره به اهمیت مقوله مصرف بهینه آب گفت: حفاظت از منابع آبی و ترویج مصرف بهینه آب باید سرلوحه کار مدارس قرار گیرد.

هادی زارع پور افزود: بهترین مجرا برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب مدارس هستند و آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد آمادکی همکاری در این زمینه را دارد.

وی از اجرای طرح همیار آب در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری شرکت آب و فاضلاب خبر داد و تصریح کرد: با اجرای این طرح و ورود دانش‌آموزان در زمینه فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب افقی روشن در انتظار خواهد بود و البته همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی باید بکوشند تا در این رابطه به رسالت خود عمل کنند.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: استفاده از ظرفیت بالای آموزش و پرورش برای ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب از اولویت‌های اصلی آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد است.

سید علی لدنی‌نژاد افزود: در هر یک از شهرستان‌های استان دو مدرسه دخترانه و پسرانه به عنوان پایلوت در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی مصرف آب انتخاب شده اند و در مراحل بعد این موضوع در سایر مدارس نیز اجرایی خواهد شد.

وی اجرای طرح همیار آب را گامی موثر برای نقش آفرینی دانش‌آموزان در امر فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب دانست و عنوان کرد: دانش‌آموزان به عنوان سفیران ترویج مصرف بهینه آب خواهند توانست نقش ارزنده خود را در کنار اولیاء ایفاکنند.

لدنی‌نژاد همچنین از چاب کتاب‌های آموزشی در زمینه مصرف آب خبر داد و گفت: با چاب این کتاب‌ها که متناسب با مقاطع تحصیلی متفاوت خواهند بود، دانش‌آموزان با روند تامین و توزیع و نیز استفاده صحیح از این کالای با ارزش مطلع خواهند شد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری مهر

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!