مخالف حذف مدرسه استعدادهای درخشان هستم

مخالف حذف مدرسه استعدادهای درخشان هستمکد مطلب : 122 :: چاپ :: لینک به این مطلب :: نظر بدهید اینجا کلیک کنید: 

مخالف حذف مدرسه استعدادهای درخشان هستم

سرزمین تیزهوش ها :: اخبار آموزشی :: اخبار تیزهوشان

فرماندار تویسرکان با تاکید بر حفظ و ارتقای فرصت‌های علمی گفت: مجوز مدارس استعدادهای درخشان که با زحمات و سختی زیاد گرفته شده را نباید به راحتی از دست داد، بنده با کلیت حذف مدرسه تیزهوشان پسرانه مخالف هستم.

 

 

24 دی 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، مهرداد موسوی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش در تویسرکان با تبریک هفته شورای آموزش و پرورش اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش نقش قابل توجهی در تسهیل و تسریع امور آموزش و پرورش در راستای خدمات‌دهی بهتر دارد که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم به کارگیری برخی از املاک مازاد دستگاه‌های دولتی به منظور ایجاد اشتغال در شهرستان، گفت: فروش برخی از املاک مازاد به منظور کمک به روند کاری آموزش و پرورش مشکلی ندارد.

فرماندار تویسرکان در خصوص تجاری‌سازی بخشی از فضاهای بلااستفاده مدارس تاکید کرد: تجاری‌سازی در صورت نیاز مالی با تایید وزارتخانه آموزش و پرورش، رعایت اصول تعلیم و تربیت و عدم ایجاد مزاحمت برای آرامش معلم و دانش‌آموز پس از بررسی اجرا شود.

وی بهره‌وری مطلوب از مکان خانه معلم را خواستار شد و بیان کرد: خانه معلم در بهترین نقطه شهر قرار دارد؛ اما با حداقل بهره‌وری و درآمدزایی.

موسوی با تاکید بر استفاده بهینه و کارشناسی شده از خانه معلم واقع در خیابان باهنر گفت: آموزش و پرورش با اوقاف به طور مشترک از این قابلیت با درآمدزایی بالا به نفع شهرستان با لحاظ مسائل شرعی و حقوقی استفاده کند.

وی در ادامه گفت: مجوز مدارس استعدادهای درخشان که با زحمات و سختی زیاد گرفته شده را نباید به راحتی از دست داد، نباید برای برقراری تعادل، موازنه منفی ایجاد کرد، بنده به‌طور کامل مخالف حذف مدرسه تیزهوشان پسرانه هستم.

فرماندار تویسرکان با تاکید بر حفظ و ارتقای دستاوردهای شهرستان گفت: با پاک کردن صورت‌مسئله مشکل حل نمی‌شود؛ بلکه باید با برنامه‌ریزی وضعیت تعلیم و آموزش و امکانات این مدرسه را به سطحی برسانیم که تعداد دانش‌آموزان برای ورود به این مدرسه بیش از حد انتظار برسد.

وی یکی از راهکارهای کاربردی ارتقای وضعیت مدارس تیزهوشان را متحول شدن مدارس ابتدایی دانست و گفت: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی باید از حیث علمی آن چنان قوی باشند که در مقاطع تحصیلی بالاتر با مشکل مواجه نشده و رشد علمی شهرستان نیز ارتقا یابد.

مدیر آموزش و پرورش تویسرکان نیز با اشاره به ورود 600 دانش‌آموز دختر و پسر به مقطع پایه اول متوسطه در سال آینده، گفت: به همین منظور جابجایی 6 مدرسه متناسب با شرایط بافت شهری و روستای در تویسرکان انجام خواهد شد.

جواد اسدبیگی با اشاره به نیاز 700 ساعت نیروی انسانی در مقطع اول ابتدایی در تویسرکان، از بسته حمایتی در تامین نیروی انسانی توسط وزیر آموزش و پرورش با حمایت دولت تدبیر و امید تقدیر کرد و گفت: اگر این تدبیر اتخاذ نمی‌شد مشکل نیروی انسانی آموزش ابتدایی استان همدان قابل حل نبود.

وی در بخش دیگر از سخنانش به بیان برنامه‌های دهه فجر آموزش و پرورش پرداخت و گفت: کمیته فرهنگی دانش‌آموزی در قالب پنج کمیته آموزش و تبلیغات در اجرای هر چه باشکوه گرامیداشت دهه فجر تشکیل شد.

اسدبیگی مسابقات هنری، علمی ورزشی، نواختن زنگ انقلاب، دیدار دانش‌آموزان با امام جمعه، عطرافشانی گلزار شهدا، راویان انقلاب در مدارس، نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی، نقاشی و دستاوردهای انقلاب، اجرای سرود، برگزاری نشست‌های سیاسی و فرهنگی در مدارس را برخی از این برنامه‌ها برشمرد.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش همدان 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!