انتقاد از پذیرش بی رویه تیزهوشان

دوشنبه 13 بهمن 1393 

سید کاظم حسینی پور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال نه تنها 490 نفر کمبود دبیر سال گذشته را داریم بلکه 400 نفر از دبیران ما امسال بازنشسته می شوند که باید گفت مدیریت رفسنجان در راس هرم بازنشستگی استان کرمان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در متوسطه دوم سال آینده کمبود دبیر نداریم و این موضوع به بهبود کیفیت آموزشی شهرستان کمک می کند، افزود: امسال با مجوزی که از اداره کل گرفتیم می توانیم 30 درصد از پولی که بابت شهریه یا انجمن اولیا مربیان اخذ می شود را صرف دانش افزایی دانش آموزان و معلمان کنیم.

وی با اشاره به استعداد و توانایی دانش آموزان رفسنجانی، خاطرنشان کرد: ما اگر خودکفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی را که مدنظر رهبر انقلاب است می خواهیم باید به این استعدادها توجه کنیم چرا که علم و دانش خود را به خدمت انقلاب و نظام آورده اند.

مدیر آموزش و پرورش رفسنجان در پاسخ به سوالی درباره افت تحصیلی دانش آموزان مدارس تیزهوشان، گفت: این موضوع دلایل مختلف دارد که یکی از آنها پذیرش بی رویه تحت عنوان تیزهوشان است بطوری که در سال اول در پسران 140 نفر است که قاعدتاًً در شهرستان این تعداد را نداریم و واقعیتی است که باید پذیرفت.

حسینی پور با بیان اینکه آموزش و پرورش رفسنجان از ادارات محروم استان است، تصریح کرد: سال گذشته 490 دبیر کمبود داشتیم که مجبور شدیم از دبیران بازنشسته استفاده کنیم که برخی بازنشستگان علیرغم تلاش خود به روزآوری علوم را ندارند.

وی با اشاره به این موضوع که والدین نباید تمام هم و غم خود را معطوف به موفقیت فرزندانشان در کنکور کنند، اضافه کرد: این در حالی است که مهارتهای زندگی در رشته های فنی می تواند مشکلات ما را حل کند.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری مهر

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!