نخستین مدرسه الکترونیک کشور در بوشهر راه اندازی شد

19 بهمن 1393

به گزارش ایرنا، رییس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش دراین آیین گفت: یکی از ویژگی های سازمانهای چالاک که بتوانند با محیط اطراف و بیرون ارتباط برقرار کنند مجهز بودن به فناوری آموزشی است.

خسرو نظری افزود: امروز تجهیز و تامین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و ایجاد زمینه لازم برای تسلط به دانش مجازی یکی از ضرورت های تعلیم و تربیت و توسعه آموزش الکترونیک در مدارس است.

وی اضافه کرد: در این ارتباط پارسال در سه دوره تحصیلی درتهران به صورت پایلوت زمینه استفاده از تبلت را در مدارس فراهم کردیم و سال آینده نیز این اقدام در مدارس خاص کشور که ظرفیت لازم را دارند فراهم می شود.

نظری ادامه داد: استفاده از این تکنولوژی بویژه تبلت و ایجاد فضای مجازی فرصتی برای یادگیری و یاددهی عمیق تر، سریعتر و ارزان تر در فضای تعلیم و تربیت بوجود می آورد.

وی اظهارکرد: برای دستیابی به این اهداف هفته گذشته 230میلیارد ریال اعتبار در بین استانها برای تجهیز درس کار و فناوری در پایه ششم ابتدایی توزیع شده است.

رییس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش گفت: این اقدام خوبی است زیرا معتقدیم این نوع دانش و فناوری باید از دوره ابتدایی آغاز شود تا اولیا هم مشارکت بیشتری در این زمینه داشته باشند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه همه فعالیت های آموزش و پرورش در مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی بوشهر به صورت الکترونیکی انجام می شود معرفی این مدرسه به مدرسه الکترونیک می تواند مدل و الگوی مناسبی برای سایر استانها باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از تبلت به عنوان یکی از حلقه های مدرسه هوشمند است گفت: باید با توسعه و رشد زیرساخت ها مدارس را به سمت الکترونیکی شدن هدایت کنیم.

نظری بیان کرد: هم اکنون 40هزار مدرسه و 85 هزار کلاس درس هوشمند در کشور وجود دارد که با وجود محدودیت اعتباری وزارت آموزش و پرورش هرچند روند هوشمند سازی مدارس با کندی پیش می رود ولی متوقف نشده است. ک/2

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!