جزئیات برگزاری مسابقات قرآنی کشوری سمپاد

 یکشنبه 26 بهمن 1393

به گزارش خبرگزاری پانا، حسین شادکام در نشست خبری پنجمین اردوی کشوری برگزیدگان گام اول طرح فراگیر حفظ و در ک مفاهیم سوره های قرآن کریم ویژه دانش آموزان استعداد های درخشان گفت: با استناد به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، توجه به قرآن یکی از فعالیت های اصلی وزارت آموزش و پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های قرآنی آموزش و پرورش را در سه سطح روخوانی و روان خوانی در ابتدایی ، آشنایی مفاهیم کلیدی قرآن در متوسطه اول و کسب معارف قرآنی در متوسطه دوم راتعریف کرده ایم.

شادکام ضمن بیان اینکه پنجمین دوره این المپیاد قرآنی در 28، 29 و 30 بهمن ماه در بخش خواهران و در 2، 3 و 4 اسفند ماه در بخش برادران برگزار می شود: اظهار امیدواری کرد: برگزاری این مسابقات در سطح بسیار بالا و با کیفیت عالی و به یاد ماندنی برای دانش آموزان خواهد بود.

وی به بخش غیر رقابتی توجه به قرآن در مدارس سمپاد اشاره کرد و گفت: ما در این بخش، طرح فراگیر حفظ و درک مفاهیم سوره های قرآی را در 6 گام داریم که گام اول شامل سوره لقمان در 4 محور روان خوانی ، ترجمه و درک مفاهیم ، آشنایی با پیام ها و تفسیر و حفظ می باشد.

شادکام سوره های حجرات و همزه، حدید، صف و جمعه، قلم و منافقون را به ترتیب به عنوان گام های بعدی این طرح و در همان 4 محور بیان شده برشمرد گفت: محتوا ی آموزشی برای دو محور ترجمه و درک مفاهیم و آشنایی با پیام ها و تفاسیر از سوی وزارت آموزش و پرورش و تولید محتوا تهیه شده است.

وی ضمن بیان اینکه در این دوره از مسابقات 600 دانش آموز؛240 دختر و 360 پسر، شرکت می کنند، اظهار کرد: برنامه های جانبی که برای این مسابقات پیش بینی شده است، زیارت حرم در هر روز صبح، حرم شناسی، برگزاری محفل انس با قرآن با حضور اساتید برجسته قرائت و حفظ، اشنایی با چهره های قرآنی و تجلیل از پیشکسوتان قرآنی می باشد.

وی افزود: با توجه به هتک حرمت پیامبر اسلام(ص) توسط نشریه فرانسوی و سیاست اسلام هراسی غرب، برنامه ای در دو بخش تهیه طومار و دل نوشته با عنوان من عاشق محمد(ص) هستم برگزار خواهد شد.

شادکام در پایان مکان استقرار دانش آموزان را اردوگاه ثامن الائمه و محل برگزاری مسابقات را دبیرستان معارف بنیاد فرهنگی رضوی واقع در بلوار فرامرز عباسی اعلام کرد.

در ادامه جلال صداقت، رئیس اداره استعداد های درخشان آموزش و پرورش استان گفت: در سالی که گذشت 156 رتبه فرهنگی هنری مسابقات مختلف فرهنگی را فقط مدارس سمپاد داشته است.

وی افزود: در سمپاد 5 محور اصلی رادنبال می کنیم که یکی از مهمترین آنها تعمیق باور های ملی و مذهبی دانش آموزان می باشد و جا دارد که در این حوزه کار ویژه ای انجام شود.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!