برگزاری آزمون بین‌ المللی تیزهوشان در اردیبهشت سال آینده

27 بهمن 1393

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از برگزاری آزمون تیمز در اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد و گفت: این آزمون، نظام‌های آموزشی در کشورها را ارزیابی می‌کند.

عظیم محبی در گفت‌وگو با ایلنا در این باره گفت: در راستای افزایش کیفیت بخشی آموزش معلمان در پایه‌های چهارم و هشتم برای دروس علوم و ریاضی و آشنایی با یافته‌های پژوهشی آزمون تیمز(آزمون بین‌المللی تیزهوشان علوم و ریاضی)، نمونه سوالات را مشابه سازی کرده‌ایم تا در اختیار معلمان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه این آزمون مشابه‌سازی شده برای دانش آموزان پایه چهارم و هشتم در نیمه اسفندماه برگزار می‌شود، گفت: بخشنامه‌ای در دست تهیه است که براساس آن نمونه سوالات تیمز که بیشتر جنبه تحیلی دارد، به همه مدارس راهنمایی و ابتدایی ارسال می‌شود.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این مطلب که بخشنامه این طرح طی روزهای آینده به مدارس ابلاغ می‌شود، گفت: با توجه به رویکرد مدرسه محوری در این دوره، قرار است؛ اجرای این طرح از ابتدا تا انتها توسط مدارس انجام شود و نتایج در شورای معلمان مورد بررسی قرار گیرد و نه در ستاد استان و منطقه.

محبی درباره آزمون بین‌المللی تیمز گفت: این آزمون، سنجش پیشرفت دروس ریاضیات و علوم در پایه‌های چهارم ابتدایی و سوم راهنمایی است که در سطح دنیا توسط انجمن بین‌المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در آزمون تیمز از هر استانی چند دانش‌آموز به صورت رندوم انتخاب می‌شوند و به سوالات این آزمون پاسخ می دهند و در نهایت نتایج حاصل از این آزمون در سطح جهان تحلیل می‌شود

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایلنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!