دانش آموزان سمپاد عنوان سفیران قرآنی دریافت می کنند

30 بهمن 1393

عباسعلی مظفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: پنجمین اردوی کشوری برگزیدگان طرح فراگیر حفظ و درک مفاهیم سوره های قرآن کریم ویژه دانش آموزان پایه هفتم در بخش دختران از 28 بهمن در مجتمع تربیتی فرهنگی ثامن الحجج مشهد مقدس آغاز شده و امروز - 30 بهمن - پایان می یابد.

وی با بیان اینکه این اردو برای دانش آموزان پسر مدارس استعدادهای درخشان نیز از دوم تا چهارم اسفندماه برگزار می شود، تصریح کرد: این طرح از سال تحصیلی 89 - 88 با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم در بین دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان از بدو ورود به این مدارس و در سراسر کشور برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این طرح دانش آموزان در گام های طراحی شده با سوره های منتخب متناسب با علایق و ویژگی های دوران نوجوانی آشنا می شوند و آموزش های لازم را کسب می کنند.

مدیر حوزه ریاست، روابط عمومی و امور بین الملل مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان اظهار داشت: دانش آموزان در صورت کسب امتیاز لازم در چهار محور روانخوانی، ترجمه و درک مفاهیم، آشنایی با پیام ها و حفظ سوره های قرآن در هر گام گواهینامه هایی از سوی این مرکز دریافت می کنند.

مظفری یادآورشد: دریافت گواهینامه در هر گام شرط ورود به گام بعدی تلقی می شود و از دریافت کنندگان گواهینامه بالاترین امتیازها به اردوی کشوری دعوت شده و آنان ابلاغ سفیران قرآنی سمپاد را دریافت می کنند.

وی توضیح داد: برای گام اول طرح سوره مبارکه لقمان، گام دوم سوره حجرات و حمزه با بهره گیری از کتاب اخلاق و رفتار اجتماعی در سوره های حجرات و حمزه، گام سوم سوره حدید با استفاده از کتاب سوره حدید تربیت دینی و اعتقادی، گام چهارم سوره های مبارکه صف و جمعه با کتابی با عنوان از سوره صف و جمعه از حرف تا عمل، گام پنجم سوره قلم کتاب سوره قلم معجزه اخلاق پیامبر (ص) و گام ششم سوره منافقون تفسیر سوره منافقون در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در این اردو برنامه های قرآنی، کارگاهی، تفریحی، تشویقی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است و راهنمایی های لازم در مورد مسایل و امور قرآنی نیز به دانش آموزان ارایه می شود تا آنان بتوانند در طول سال تحصیلی گام های مختلف این طرح قرآنی را با موفقیت بگذرانند.

مظفری اظهار کرد: طرح فراگیر حفظ و درک مفاهیم سوره های قرآن کریم ویژه دانش آموزان پایه هفتم یکی از برنامه هایی غیررقابتی بودن است که دانش آموزان می توانند در هر مرحله این طرح شرکت کنند.

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!