ایجاد مدارس تیزهوشان در اسدآباد

6 اسفند 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، مسعود بکایی بعدازظهر امروز در جشن ستارگان نخبه علمی، فرهنگی و هنری شهرستان اسدآباد، با اشاره به کمبود امکانات در 36 سال گذشته در این شهرستان، اظهار کرد: این شهرستان در 36 سال گذشته با 30 هزار نفر جمعیت تنها سه مدرسه متوسطه داشته است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر پنج دانشگاه دولتی و غیردولتی با 5 هزار دانشجو در این شهرستان وجود دارد، ادامه داد: امیدواریم این قشر دانشجو و دانش‌آموز نخبه بتوانند نقش مهمی را در امور آموزشی، علمی و فرهنگی شهرستان ایفا کنند.

فرماندار اسدآباد با اشاره به اینکه به دلیل عدم تخصیص اعتبارات به موقع و ایجاد امکانات آموزشی، این شهرستان فرصت‌های زیادی را از دست داده است، گفت: متأسفانه روستاهای اسدآباد از امکانات آموزشی محدودی بهره‌مند هستند که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این شهرستان در مقایسه با مرکز استان و کشور محرومیت‌های زیادی دارد که می‌طلبد با اصلاح این نابرابری‌ها، فرصت‌های جدیدی را در شهرستان ایجاد کنیم.

بکایی بر ایجاد انگیزه در بین نخبگان شهرستان تأکید کرد و افزود: با توجه به استعدادهای درخشانی که در سطح روستاها وجود دارد، می‌طلبد امکانات بهتر و بیشتری در این مناطق ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه انتظارات شهرهای کوچک از اداره‌ کل آموزش و پرورش بسیار فراتر است، افزود: باید مسئولان استان در راستای ارتقا و کیفیت‌ بخشی آموزشی در روستاها بیشتر توجه و اهتمام داشته باشند.

فرماندار اسدآباد با بیان اینکه نوسازی مدارسی که با سن فیزیکی بالای 25 سال هستند، در اولویت‌های اداره‌کل نوسازی قرار گیرد، افزود: امور رفاهی فرهنگیانی که در سطح روستاها خدمت می‌کنند، بیشتر مورد توجه باشد.

وی ایجاد مدارس تیزهوشان در اسدآباد را یک ضرورت خواند و از مسئولان استانی خواست زمینه‌ای را فراهم کنند این شهرستان نیز از وجود مدارس دخترانه و پسرانه تیزهوشان بهره‌مند شود.

بکایی افزود: وجود مدارس تیزهوشان در شهرستان می‌تواند در راستای تحصیل افراد و استعدادهای درخشان نقش مؤثری داشته باشد.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش استان همدان

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!