شناسایی 60 هزار دانش آموز تیزهوش مورد حمایت کمیته امداد

10 بهمن 1393

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سیامک پاکرو بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 60 هزار دانش‌آموز تیزهوش و پرهوش مورد حمایت کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه شناسایی شده‌اند.

پاکرو به شناسایی 300 دانش‌آموز مددجو پایه پنجم و ششم ابتدایی استان کرمانشاه در مرحله نخست اشاره کرد و گفت: آزمون هوش پیش‌رونده ریون برگزار شد.

وی تاکید کردکه مشاوران امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان و مراکز مشاوره آموزش و پرورش استان کرمانشاه برای شناسایی هوش دانش‌آموزان همکاری و تعامل داشته‌اند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه، 120 دانش‌آموز دارای هوش متوسط به بالا در آزمون ریون غربال شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: آزمون هوش وکسلر با حضور منتخبان مرحله نخست اجرا شد که با برگزاری این آزمون، 620 دانش‌آموز تیزهوش و پرهوش مددجو شناسایی شدند.

پاکرو هدف از شناسایی این دانش‌آموزان را حمایت از آن‌ها و ارائه برنامه‌های آموزشی در راستای بهره‌مندی از قدرت و توانایی بالای آنان در مسیر صحیح بیان کرد.

وی با بیان اینکه مشاوران جلساتی را برای آگاهی والدین این دانش‌آموزان از خصوصیات، بهره هوشی، استعداد و قدرت خلاقیت فرزندانشان برگزار می‌کنند، افزود: نیاز این دانش‌آموزان در مدارس و کلاس‌های عادی برآورده نمی‌شود و کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه آنان را برای شرکت در برنامه‌های ویژه یاری می‌کند.

این مسئول با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان تیزهوش نیازهای آموزشی ویژه‌ای دارند، تصریح کرد: این دانش‌آموزان در راستای آمادگی ورود به مدارس تیزهوشان، در کلاس‌های کنکوری یک‌ساله شرکت می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمانشاه اعطای سبدهای غذایی و تامین کمک هزینه‌های تحصیلی دانش‌آموزان تیزهوش را از مساعدت‌های کمیته امداد عنوان کرد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!