مهاجرت نخبگان ‌باشت به علت ‌نبود مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان

13 اردیبهشت 1394

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، عصر امروز سی‌و یکمین همایش بزرگداشت مقام معلم و شهید مرتضی مطهری در شهرستان باشت با حضور تاجگردون نماینده شهرستان‌های باشت و گچساران در مجلس شورای اسلامی، زارع مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، مسئولان شهرستانی و جمع کثیری از فرهنگیان باشتی در سالن شهید رجایی برگزار شد.

محمود نظری مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت در این آئین ضمن تبریک میلاد موعود کعبه و روز معلم اظهار کرد: شهرستان باشت طی چند سال اخیر در عرصه تعلیم و تربیت گام‌های مهم و ارزشمندی برداشته و موفقیت‌های ارزشمندی کسب کرده که بخش عظیمی از این موفقیت‌ها حاصل زحمات بی‌شائبه همکاران فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان در عرصه پرورش نخبگان تصریح کرد: ظرفیت بالای باشت در زمینه پرورش نخبگان موضوعی مهم و قابل توجه است که مسئولان باید به آن نگاهی ویژه داشته باشند.

این مسئول یادآور شد: متأسفانه هر روزه شاهد مهاجرت نخبگان و والدین آن‌ها از شهرستان هستیم که مهم‌ترین علت آن نبود مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان در سطح شهرستان است بنابراین از مسئولان استانی تقاضا داریم برای فراهم کردن زمینه ورود این مدارس به باشت از مهاجرت نخبگان باشتی به بیرون از شهرستان جلوگیری کنند.

نظری در ادامه سخنان خود به مشکلات آموزش و پرورش شهرستان باشت در زمینه‌های مختلف پرداخت و گفت: نبود فضای مناسب برای اجتماعات و جلسات بزرگ شهرستانی یکی از عمده مشکلات باشت محسوب می‌شود بنابراین از نماینده مردم در مجلس و مدیرکل خواهشمندیم برای توسعه بزرگترین سالن اجتماعات باشت که قابلیت توسعه را نیز دارد زمینه را فراهم کنند چراکه این مسئله یک مشکل و دغدغه برای فرهنگیان و آموزش و پرورش باشت است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان باشت نبود باشگاه فرهنگیان را دیگر مشکل اداره آموزش و پرورش باشت دانست و از مسئولان خواست این مسئله را نیز مورد توجه قرار دهند چراکه احداث یک باشگاه فرهنگیان برای شهرستان یکی از ضروریات باشت محسوب می‌شود.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!