برگزیدگان کنگره قرآن کریم مدارس تیزهوشان استان سمنان تجلیل شدند

سه‌شنبه 19 اسفند 1393 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، امام جمعه دامغان شامگاه دوشنبه در این آئین با بیان اینکه مفسران اصلی قرآن کریم ائمه اطهار (س) هستند اظهار داشت: عمل به دستورات این کتاب آسمانی باید در سرلوحه کار و زندگانی مومنان قرار گیرد.

حجت الاسلام سید محمود ترابی همچنین افزود: قاریان قرآن نیز باید عمل به آن را در کارهای خود مورد توجه قرار دهند و اگر چنین باشد کارشان ارزش پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قرآن کریم به نماز اول وقت تاکید فراوان دارد گفت: روخوانی، حفظ قرآن و مفاهیم آن مقدمه عمل به این کتاب مقدس است و باید به دستورات در اقامه نماز اول وقت توجه ویژه داشت و در این راستا کوتاهی نکرد.

سرنخ همه علوم در قرآن نهفته است

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این آئین با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بحث تکریم قرآن وجود نداشت، اظهار داشت: امروز دنیا فهمید که اسلام و قرآن در حال گسترش است و دشمنان فعالیت خود را در ضربه زدن به مقدسات و ارزش های اسلامی افزایش دادند.

محمدرضا جهان افزود: سرنخ همه علوم در قرآن نهفته است و این کتاب بزرگترین سرمایه انسان روی زمین است و باید عمل به دستورات آن در سرلوحه کار و زندگانی همگان قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه مدارس استعدادهای درخشان با هدف ترویج فرهنگ قرآن و آشنایی دانش آموزان با کلام الهی فعالیت گسترده ای دارند خاطر نشان ساخت: از جمله فعالیت ها می توان به برگزاری کنگره عظیم قرآنی مدارس سمپاد استان سمنان که هر ساله بین دانش آموزان برگزار می شود اشاره کرد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان سمنان گفت: قرآن کریم مسیر نجات بخش انسان است که هر چه به آن نزدیکتر باشد امنیت جهان هستی را بیشتر درک خواهد کرد.

10 نفر داوری مسابقات قرآن کریم مدارس سمپاد را بر عهده داشتند

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز از داوری 10 نفر در بیست و سومین کنگره عظیم قرآنی مدارس سمپاد این استان خبر داد و اظهار داشت: در این دوره 182 نفر از دانش آموزان دختر و پسر مشغول به تحصیل در مراکز استعدادهای درخشان استان به میزبانی دامغان شرکت داشتند.

اکرم رجب بیکی افزود: این دوره از مسابقات در چهار رشته قرآنی شامل معارف، قرائت، حفظ و حفظ ویژه برگزار که 86 نفر از شرکت کنندگان را خواهر و 96 نفر دیگر را برادران تشکیل دادند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان استعدادهای درخشان 16 مدرسه استان سمنان در این دوره از مسابقات حضور داشتند، تصریح کرد: مرحله کشوری این مسابقات نیمه اول سال آینده در استان کردستان برگزار می شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: با نظر و رای داوران 55 نفر از دختران و پسران دانش آموزان استعدادهای درخشان استان سمنان که در این دوره از مسابقات حضور داشتند حائز رتبه های برتر شدند.

سواد قرآنی نیاز امروز جامعه است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دامغان نیز در این مراسم از سواد قرآنی به عنوان نیاز امروز جامعه یاد کرد و اظهار داشت: قرآن باید در دل و جان انسان ها جای گیرد.

حجت الله رستمیان افزود: عمر و جوانی باید در راه درست و صراط مستقیم باشد و با قرآن و معارف دینی و الهی مانوس شود.

وی گفت: دانش آموزان قرآنی ما باید از سواد رسانه ای، بهداشتی، فناوری و مهارت های لازم یک فرد در جامعه برخوردار باشند و در راه ترویج و گسترش فرهنگ عظیم قرآنی گام بردارند.

در این آئین از 55 برگزیده بیست و سومین کنگره عظیم قرآنی مدارس سمپاد استان سمنان با اهدای لوح و جوایزی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

اجرای خطابه قرآنی، تلاوت قرآن توسط چند تن از برگزیدگان و مداحی از دیگر برنامه های این آئین روحانی و معنوی بود.

در این آئین معاونان مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان، مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان، فرماندار، روحانیت، قاریان و نخبگان قرآنی، اساتید و مربیان و جمعی از مسئولان استانی و محلی حضور داشتند.

دو هزار و 780 نفر دانش آموزان در 16 مدرسه استعدادهای درخشان استان سمنان تحصیل می کنند.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش استان سمنان 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!