خواسته «مهتاب» از آقای وزیر

19 اردیبهشت 1394

به گزارش ایرنا ' مهتاب' شنبه در آیین تجلیل از معلمان برتر دوره ابتدایی استان فارس که در شیراز برگزار شد به طرح خواسته خویش از وزیرآموزش و پرورش پرداخت.

سیده مهتاب نبوی، در این آیین با پای خود کتابش را که ' در نگاه مهتاب' نام دارد امضا کرد و به محمد دیمه ور معاون وزیر آموزش و پرورش داد تا به وزیر آموزش و پرورش تقدیم کند.

این نوجوان شیرازی همچنین در حضور حدود یک هزار تن از معلمان مدارس که در این آیین شرکت داشتند، نامه ای ساده و بی پیرایه خطاب به وزیر آموزش و پرورش نوشت و در آن از وی خواست تا موانع فراروی تحصیلش در یکی از رشته های پزشکی دانشگاه برطرف شود.

مجری این مراسم با اشاره به کسب موفقیت' مهتاب' در جشنواره خوارزمی و معرفی وی به عنوان ورزشکار ماهر در رشته شنا و دارنده دان مشکی ورزش تکواندو و با یادآوری توانایی اش در عرصه نویسندگی و نقاشی، این نوجوان 16 ساله را یک استثنا و پدیده خواند و از مسوولان خواست تا این دختر معلول اما برخوردار از توانایی های برجسته را در رسیدن به آرزویش یعنی تحصیل در رشته داروسازی یاری کنند.

مجری مراسم که در فضایی احساسی سخن می گفت، اظهار کرد: برای تحصیل در رشته های این چنینی لازم است که افراد دست کم از یک دست برخوردار باشند و حال این که این موضوع به نگرانی مهتاب تبدیل شده است.

سخنران بعدی این آیین ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بود که بخش آغازین سخنان خود را به 'مهتاب' اختصاص داد.

صادقی که خود پزشک است، توانمندی 'مهتاب' را برجسته و بارز دانست و گفت: به عنوان یک شهروند شیرازی و نماینده مردم این شهر در مجلس تلاش می کنم که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرایط را برای رسیدن مهتاب به خواسته اش که همانا تحصیل در یکی از رشته های پزشکی است، مهیا سازد تا وی به عنوان همکار جامعه پزشکی در آینده به مردم خدمت کند.

'مهتاب' همچنین در این آیین با بهره گیری از پای خویش این جملات را برای قدردانی از معلمان کشور نگاشت:شب داشت روز می شد و همه در انتظار آفتاب درخشان بودند... همه در کلبه های قلبشان را باز کرده بودند تا با نور آموزه های معلم روشن شود. معلم عزیزم، تمام عمر را مدیون درس های پرانگیزه ات هستم.

سیده مهتاب نبوی دانش آموز دبیرستان تیزهوشان فرزانگان ناحیه دو آموزش و پرورش شیراز است.

نوشته های او در زمانی که در مقطع دوم راهنمایی تحصیل می کرد در کتابی با عنوان 'در نگاه مهتاب' منتشر و روانه بازار نشر شد. 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!