بیش از 144 هزار دانش آموز در مراکز استعدادهای درخشان تحصیل می کنند

محمد نستوه روز شنبه در حاشیه آیین گشایش نهمین نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی دانش آموزان مرکز استعدادهای درخشان شهید سلطانی سه کرج، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری ایرنا، تعداد مراکز استعدادهای درخشان کشور را 672 مرکز آموزشی در دوره اول و دوم متوسطه ذکر کرد.

وی به چگونگی فعالیت های این مراکز اشاره کرد و اظهار داشت: در این مراکز علاوه بر آموزش دروس عمومی، برنامه های محتوایی، توسعه ای و پژوهشی اجرا می شود.

نستوه به بیان چگونگی شناسایی استعدادهای برتر پرداخت و گفت: 2 روش برای شناسایی این استعدادها وجود دارد که در روش نخست دانش آموزان با استعداد در محیط طبیعی مدرسه شناسایی می شوند.

وی ادامه داد: در روش دوم، دانش آموزان با استعداد در محیط های پرورشی خاص مانند مدارس تیزهوشان و از طریق آزمون یا مصاحبه، گزینش و انتخاب خواهند شد که بیشترین استعدادها از این طریق شناسایی می شوند.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش، گفت:

به طور کلی سیاست سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تعدیل در پذیرش یا به عبارتی منطقی کردن پذیرش در حد استاندارد یعنی حداکثر عدد 2.28 درصد است.

وی به تشریح این عدد پرداخت و بیان داشت: بر این اساس به ازای هر یکهزار دانش آموز پایه های مختلف ابتدایی، حداکثر پذیرش بالاترین نمرات آزمون، 23 نفر است.

نستوه به حمایت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از دانش آموزان اشاره کرد و افزود: از طرح های برجسته دانش آموزی از طریق جشنواره جوان خوارزمی، مسابقه های پژوهشگران جوان سمپاد و المپیادهای علمی بر اساس سطوح شهرستانی، استانی و کشوری حمایت های لازم انجام می شود.

نهمین جشنواره علمی پژوهشی دانش آموزان مرکز استعدادهای درخشان شهید سلطانی سه کرج از امروز شنبه به مدت سه روز در کرج گشایش یافت.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش استان البرز

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!