شرایط ثبت‌ نام در مدارس تیزهوشان

 چهارشنبه 30 اردیبهشت 1394

به گزارش خبرنگار پانا، اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ، با بیان اینکه ثبت نام صرفا یک فرآیند اداری و دریافت مدارک شناسایی یا تحصیلی نیست، اظهار کرد: ماهیت ثبت نام یک پیوند مشترک تربیتی میان خانواده و مدرسه است.

وی افزود: بر این اساس خانواده‌ها پیمان می‌بندند که یک سال دیگر در راستای تربیت فرزند خانواده با مدرسه تعامل کنند و در واقع ثبت نام یک روند فرهنگی و بخشی از فرآیند اصلی تعلیم و تربیت است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه مدرسه برای کلاس اولی‌ها یک شروع نو است، گفت: خانواده‌هایی که برای نخستین بار با نظام تعلیم و تربیت ارتباط برقرار می‌کنند، باید اولین تجربه‌شان یک تجربه شیرین و مقدمه‌ای باشد برای آنکه فرزندشان طی 12 سال به درستی تعلیم ببیند و تربیت شود.

چهاربند افزود: باید در هنگام ثبت نام به تفاوت‌هایی که مدارس دارند توجه کرد. به طور کلی دو نوع مدرسه دولتی و غیردولتی داریم که دولتی‌ها در پنج گروه تقسیم‌بندی می‌شوند.

نحوه فعالیت و ثبت نام مدارس سمپاد

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به نحوه فعالیت مدارس دولتی سمپاد یا استعدادهای درخشان گفت: استعدادهای درخشان افرادی هستند که از نظر ضریب هوشی 1.5 تا دو درجه انحراف معیار نسبت به دانش‌آموزان عادی بالاتر هستند. برای پرورش این گروه از دانش‌آموزان برنامه متفاوتی لازم است تا به استعدادهای آنها پاسخ داده شود و راه‌اندازی مدارس استعدادهای درخشان به همین منظور انجام شده است.

وی ادامه داد: شرایط و ضوابط و نوع سنجش در این مدارس متفاوت از سایر مدارس است. 41 مدرسه استعدادهای درخشان در تهران داریم که امسال ورودی به پایه اول متوسطه دوم ندارند اما برای پایه هفتم براساس آزمونی که جمعه گذشته برگزار شد، جذب صورت می‌گیرد.

ثبت نام در مدارس نمونه دولتی منوط به قبولی در آزمون ورودی

چهاربند درباره مدارس نمونه دولتی گفت: در هر منطقه از تهران یک مدرسه نمونه دولتی دخترانه و یک مدرسه نمونه دولتی پسرانه داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: این مدارس گروه دیگری از دانش‌آموزان را جذب می‌کنند که به لحاظ طبقه‌بندی استعدادها، از سطح استانداردهای متوسط بالاترند، اما در اندازه استعدادهای درخشان هم نیستند. این دانش‌آموزان نیز براساس آزمون انتخاب می‌شوند و ثبت‌نام‌شان منوط به قبولی در آزمون است.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری پانا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!