کتابخانه های مدارس تیزهوشان به کتاب های دفاع مقدس تجهیز شد

یکشنبه 4 خرداد 1393 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود مرویان حسینی صبح یکشنبه در نشست هم اندیشی مدیران و معاونان مدارس سمپاد مشهد با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از مهم ترین پایگاه ها و جایگاه های اثر بخشی تلاش های فرهنگی کشور است گفت: به همین دلیل اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی همواره خود متقاضی انجام کار فرهنگی در سطح مدارس استان بوده است.

آموزش و پرورش از مهم ترین پایگاه های اثر بخشی تلاش های فرهنگی است

حجت الاسلام مرویان حسینی با اشاره به بخشی از فعالیت های یک سال اخیر اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مدارس سمپاد گفت: برگزاری 120 گفتمان دینی جوان با سه هزارو 600 مخاطب، 126گفتمان عفاف گرایی با سه هزارو 780مخاطب و برگزاری جشنواره فضای مجازی پیشتازان هدایت با حدود چهارهزار مخاطب از جمله این فعالیت هاست.

تجهیز 34 کتابخانه مدارس سمپاد مشهد به نرم افزارهای تبیان

وی افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی تجهیز 34 کتابخانه از سری کتابخانه های مدارس تیزهوشان سمپاد را با نرم افزارهای تبیان در دستور کار خود داشته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اعلام راه اندازی اتاق فکر مشرک بین سازمان تبلیغات و نمایندگی تیزهوشان آموزش و پرورش استان ادامه داد: راه اندازی سایت پیشتازان هدایت نیز از جمله فعالیت های مشترک این دو دستگاه دولتی بوده است.

وی با بیان لزوم اطلاع رسانی به دانش آموزان در ارتباط با دوران دفاع مقدس و ارزش های آن از تجهیز کتابخانه های مدارس تیزهوشان به کتاب های دفاع مقدس خبر داد.

حجت الاسلام مرویان با اشاره به اهمیت مقابله با فعالیت ها و تهاجم فرهنگی دشمنان در فضای مجازی تأکید کرد: تولید محتواهای مناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی در فضای مجازی پیشتازان هدایت برای دانش آموزان استعدادهای درخشان که خود افسران جنگ نرم هستند فعالیتی هوشمندانه، حساب شده و اثرگذار است که باید جدی گرفته شود.

سایت پیشتازان هدایت با 10 درصد از ظرفیت های خود فعالیت می کند

وی افزود: سایت پیشتازان هدایت با هدف حمایت، رصد و هدایت جامعه مخاطب به سمت درست پیش بینی شده و دارای امکانات و ظرفیت های زیادی است که در حال حاضر با 10 درصد از ظرفیت های خود فعالیت می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اهمیت برنامه ریزی و بررسی نظرات کاربران این سایت گفت: پرداختن به محتواهای جذاب تر جهت افزایش انگیزه کاربران برای استفاده از این سایت در اوقات فراغت از دغدغه های فرهنگی ماست.

وی با اشاره به اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی حدود 20 مأموریت را در آموزش و پرورش پیگیری می کند افزود: توفیق این اداره در فعالیت هایی که در ارتباط با مدارس سمپاد انجام می هد به دلیل توانایی و اثر بخشی این دانش آموزان از مهم ترین اهدافی است که ما دنبال می کنیم.

حجت الاسلام مرویان حسینی گفت: نقشه راه ما بر اساس سند بنیادین تحول که از منویات مقام معظم رهبری است برنامه ریزی شده است.

متولیان امور فرهنگی کشور باید در هدف گذاری مسیر زندگی نوجوانان به آنها کمک کنند

وی با اشاره به اهمیت سنین نوجوانی در شکل گیری هویت و شخصیت افراد افزود: نوجوانان ما باید به مسائل دوره نوجوانی خود مطلع و آشنا باشند و بتوانند احساس افتخار و عزت نفس خود را تقویت کنند و متولیان امور فرهنگی کشور باید در هدف گذاری مسیر زندگی نوجوانان به آنها کمک کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه انسان در هر دوره از زندگی خود توسط آسیب های خاصی تهدید می شود ادامه داد:‌ برخی از خانواده ها آینده فرزندان خود را فقط در پیشرفت تحصیلی او می بینند و از توجه به هویت فرهنگی آنان غافل هستند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز عناصر اجتماعی سهم قابل توجهی در ایجاد و ساماندهی هویت فرهنگی بشر دارند افزود:‌ آموزش و پرورش یکی از نهادهای اجتماعی است که در این میان نقش پررنگی دارد.

حجت الاسلام مرویان ادامه داد: مربیان آموزش و پرورش باید با اتکا به تجربه ها، فرهنگ ملی و اندیشه های اسلامی فهرستی از برنامه های جذاب و پذیرفتنی را به نوجوانان این کشور ارائه دهند.

وی با بیان اینکه در محتواهای فرهنگی که برای دانش آموزان تولید می شود باید به عنصر آگاهی بخشی توجه خاصی داشته باشیم افزود:‌ اگر نوجوانان ما به محتواهای فرهنگی اعتماد کنند و آن را به خیر و صلاح خود بدانند، آمادگی بیشتری جهت همکاری پیدا می کنند.

سایت پیشتازان هدایت، فضای لازم برای گفتمان های فرهنگی دانش آموزان ایجاد کرده است

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سایت پیشتازان هدایت، فضای لازم برای گفتمان های فرهنگی لازم برای دانش آموزان را ایجاد کرده است از مدیران و معاونان پرورشی مدارس سمپاد مشهد خواست تا با عضویت در این سایت، درخواست ها و نیازهای دانش آموزان خود را رصد کنند.

وی با بیان اهمیت برقراری تعامل میان دانش آموزان و متولیان امر آموزش گفت: مسئولان فرهنگی مدارس سنگربانان تعلیم و تربیت هستند و باید از پیچیدگی ها و هنر این کار آگاه باشند.

حجت الاسلام مرویان افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش باید در فرآیند آموزش، پشتوانه فرهنگی و تربیتی یکدیگر باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اهمیت حضور دانش آموزان در عرصه های مختلف فرهنگی گفت:‌ یکی از سرفصل های اساسی رشد دانش آموزان جریان سازی تفکر اجتماعی آنان است.

اجتماع در فضای مجازی تعریف گسترده ای دارد که هیچ حد و مرزی را نمی شناسد

وی با اشاره به اینکه دنیای امروز فقط به مدرسه و خانه خلاصه نمی شود ادامه داد: اجتماع در فضای مجازی تعریف گسترده ای دارد که هیچ حد و مرزی را نمی شناسد.

حجت الاسلام مرویان حسینی با بیان تهدیداتی که فضای سایبری برای نوجوانان کشور ما ایجاد کرده است گفت:‌ بهره گیری از مشارکت دانش آموزان در اتاق های فکر و رهبری سایت های گفتمان مجازی همچون پیشتازان هدایت به آنان در فرایند تفکر دینی و ساخت هویت ملی اسلامی کمک می کند.

در این جلسه که با حضور حسنعلی منصوریان، معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی و صداقت مسئول نمایندگی استعدادهای درخشان استان برگزار شد فعالیت های مشترک بین اداره کل تبلیغات اسلامی و مدارس استعدادهای درخشان سمپاد خراسان رضوی در سال 92 بررسی و فعالیت های مشترک این دو نهاد در سال 93 طراحی و برنامه ریزی شد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری مهر

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!