حضور روحانی در مدارس تیزهوشان ضروری است

1394/3/10

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، حجت الاسلام محمد فتاحی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ظهر امروز (11 خرداد) در جلسه استانی کمیته همکاری حوزه با آموزش و پرورش که در دفتر امام جمعه شهرستان ارومیه برگزار شد، گفت: باید در مدارس سمپادسرمایه گذاری شود زیرا عدم توجه به برخی از مسائل موجب پدید آمدن معضل فرار مغزها از کشور می شود.

وی، با اشاره به اینکه حضور روحانیون توانمند و آموزش دیده در مدارس بسیار موثر و تاثیرگذار است، افزود: حضور روحانیون در مدارس شبانه روزی نیز می تواند بسیار مفید و موثر باشد زیرا این مدارس فرصت زیادی را در اختیار دارند.

حجت الاسلام فتاحی خاطرنشان کرد: در بحث اقامه نمازهای جماعت در مدارس روحانی کافی نداریم و در برخی از مدارس نمازهای جماعت توسط معلمین اقامه می شود در حالیکه حضور روحانی در این مدارس ضروری است زیرا روحانی با برقراری ارتباطی صحیح با دانش آموزان می تواند در افکار آنان تاثیر مثبتی داشته باشد.

این مسئول، با اشاره به موضوع توانمند سازی معلمین دینی مدارس متوسطه، اظهار داشت: اگر دوره آموزشی معلمین دینی مدارس متوسطه به صورت استانی برگزار شود هزینه کمتری را در پی خواهد داشت.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: گفتمان های دینی به صورت مشترک بین آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی برگزار می شود که موضوعاتی متناسب با روز در این گفتمان ها مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وی، با بیان اینکه 50 نفر از روحانیون برتر استان اساتید گفتمان های دینی هستند، اضافه کرد: گفتمان های دینی از سال 85 در مدارس برگزار می شود زیرا حضور روحانی توانمند و ارتباط چهره به چهره با دانش آموزان می تواند بازتاب موثری داشته باشد.

 

کلمات کلیدی: آموزش و پرورش آذربایجان غربی

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری شبستان

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!