آخرین وضعیت ثبت نام دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی

1394/03/15 

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و رئیس ستاد پروژه مهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا، درباره ثبت‌نام پایه‌های مختلف، گفت: ثبت‌نام پایه اول ابتدایی از ابتدای خرداد ماه آغاز شده و طرح سنجش سلامت برای دانش‌آموزان کلاس اولی در حال اجراست.

وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل اجرای طرح سنجش سلامت برای بخشی از دانش‌آموزان کلاس اولی، امسال تعداد کمتری از این دانش آموزان به پایگاه‌ها مراجعه کرده‌اند و کار ثبت نام با مشکلات کمتری انجام خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: طرح سنجش سلامت، دانش آموزانی که از نظر سلامتی نیاز به پیشگیری یا درمان داشته باشند و همچنین نیازمند آموزش‌های ویژه باشند، را مشخص می‌کند.

وی همچنین درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان بین پایه نیز توضیح داد و گفت: دانش‌آموزان بین پایه نیاز به حضور در مدرسه ندارند و این دانش‌آموزان در صورت عدم تغییر مدرسه به صورت خودکار توسط مدیریت و از طریق سامانه طراحی شده ثبت نام می‌شوند.

زرافشان با بیان اینکه در پایه اول ابتدایی و پایه هفتم والدین باید برای ثبت‌نام به مدارس مورد نظر مراجعه کنند، در ارتباط با شهریه مدارس نیز خاطرنشان کرد: مصوبه شورای آموزش و پرورش بر این تاکید کرده است که شهریه فقط در مدارس نمونه دولتی، تیزهوشان و مدارس غیردولتیدریافت می‌شود.

رئیس ستاد پروژه مهر همچنین درباره ثبت‌نام دانش‌آموزان مرزنشین توضیح داد و گفت: در دستورالعمل ثبت‌نام برای این دسته از دانش‌آموزان پیش‌بینی شده که مناطق مجاور، جلسات مشترکی را تشکیل دهند و محدوده‌ای را تعیین کنند که خانواده‌ها بلاتکلیف نباشند. همچنین اگر برای این گروه از دانش‌آموزان مشکلی در ثبت‌نام‌شان به وجود آمد، می‌توانند به ستادهای ثبت نام مناطق مراجعه کنند.

وی در ارتباط با نوع و نحوه ثبت‌نام دانش آموزان مدارس شاهد نیز گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی و پایه هفتم از طریق saja.medu.irسامانه سجا انجام می‌شود و ثبت‌نام دانش آموزان میان پایه در این مدارس به شیوه سال قبل صورت می‌گیرد.

زرافشان ادامه داد: امسال در سامانه طراحی‌شده برای دانش‌آموزان مدارس شاهد، اطلاعات از سامانه های سنا (مشخصات فردی) و سامانه دانا(سوابق تحصیلی) به این سمانه منتقل می‌شود. از سوی دیگر برای تعیین درجه ایثارگری از سامانه‌های مربوط به ایثارگران اطلاعات استخراج می‌شود تا در نهایت با استناد به این اطلاعات، اولویت ثبت‌نام‌ها مشخص می‌شود.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع وجود ندارد، گفت: همزمان با ابلاغ دستورالعمل ثبت‌نام، مرکز امور بین الملل موضع خود را در ارتباط با دانش‌آموزان اتباع و همچنین میزان شهریه را اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام تمامی پایه‌ها تا پایان تیرماه ادامه دارد، افزود: البته تعداد محدودی از دانش‌آموزان که در مدت زمان تعیین شده، ممکن است؛ امکان ثبت‌نام نداشته باشند، می‌توانند پس از اتمام این زمان، به ستاد ثبت‌نام مناطق خود مراجعه و اقدام به نام‌نویسی کنند.

 

کلمات کلیدی: وزارت آموزش و پرورش 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!