درخشش دانش آموزان ایرانی درالمپیاد جهانی ریاضی

24 تیر 1394

به گزارش ایرنا از مرکزملی پرورش استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان، حسن ساعی دهقان افزود: تیم ایران با کسب 145 امتیاز پس از کشورهای آمریکا، چین، کره جنوبی، کره شمالی، ویتنام و استرالیا در رده هفتم قرار گرفت.

وی اظهار کرد: کشورهای صاحب نام این عرصه همچون مجارستان، انگلستان، آلمان و هلند به ترتیب در رتبه های بیستم، بیست و دوم، بیست وهفتم و چهل و سوم قرار گرفتند.

معاون مرکزملی پرورش استعدادهای درخشان ودانش پژوهان جوان به دریافت 8 نشان توسط دانش آموزان ایرانی در این المپیاد اشاره کرد و گفت: در این رقابت علی صیادی، آریا حلاوتی و مجتبی زارع بیدکی به نشان طلا و امین بهجتی و فربد اکباتانی به نشان نقره و علی دائی نبی به نشان برنز دست یافتند.

وی با اشاره به اینکه آزمون سال جاری جزو آزمون های دشوار این المپیاد درسالهای اخیر بوده است افزود: تنها 39 نفر از جمع 624 دانش آموز حاضر در این رقابت موفق به کسب مدال طلا شدند که 3 مدال آن سهم دانش آموزان جمهوری اسلامی ایران بوده است.

ساعی دهقان کسب این موفقیت را به جامعه علمی کشور تبریک گفت و افزود: افتخارآفرینان المپیاد ریاضی بامداد روز جمعه ( 26 تیرماه ) از طریق فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به کشور باز می گردند و مورد استقبال مسوولین وزارت آموزش و پرورش ،خانواده ها و اعضای باشگاه دانش پژوهان جوان قرار می گیرند.

پنجاه و ششمین المپیاد جهانی ریاضی با شرکت 104 کشور از 13 تا 25 تیرماه در شهر چیانگ مای تایلند برگزارشد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!