خانواده ها برای اوقات فراغت دانش آموزان برنامه منسجم داشته باشند

10 تیر 1394

به گزارش ایسنا، حامدعلامتی در برنامه سیمای خانواده با بیان اینکه خانواده محور برنامه‌های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان باید باشد، گفت: خانواده باید اوقات فراغت فرزندان را رهبری و مدیریت کند و دستگاه‌های دیگر در کنار خانواده هستند.

وی به تعریف از اوقات فراغت پرداخت و بیان کرد: اوقات فراغت، تجربه زندگی، یک نیاز اساسی برای زیستن، فرصت برای یادگیری، خلاقیت و نوآوری، تجربه و فهم زندگی و سلام به لحظه‌هاست.

وی افزود: محور برنامه‌های ما خانواده‌ها هستند و در کنار تمام فعالیت‌ها خانواده‌ها نیز حضور دارند.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: کارشناسان تعلیم و تربیت بر این باورند که بحث اوقات فراغت درون خانواده‌ها مدیریت می‌شود و آموزش و پرورش و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان می‌توانند در این این راستا برنامه‌ریزی‌هایی را برای خانواده‌ها و اوقات فراغت دانش‌آموزان داشته باشند.

علامتی خاطر نشان کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در بحث اوقات فراغت به چهار مولفه اصلی توجه دارد که مولف اول کشف خود دانش‌آموز است، آموزش و مهارت‌های مختلف مولفه‌ی دوم می‌باشد و مولفه سوم خلاقیت و ابتکار است که باید در این راستا در دانش‌آموزان موج بزند و آموختن خواندن به کودکان و نوجوانان امری است که نباید مورد غفلت قرار گیرد و دانش‌آموزان باید با لذت و آگاهی به سراغ کتاب بروند و با آن زندگی کنند و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان بر این اساس محیط امن و سالمی را برای بروز خلاقیت‌ها و نوآوری دانش‌آموزان ایجاد کرده است.

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: ما نباید به این موضوع نگاه کنیم که اوقات فراغت تنها به فصل تابستان و فراغت دانش‌آموزان از دوران تحصیل خلاصه می‌شود بلکه فراغت دانش‌آموزان در طول سال می‌باشد وخانواده‌ها باید برای این فراغت برنامه‌ای منسجم داشته باشند

 

منبع دریافت این مطلب : حبرگزاری ایسنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!