ارایه دو بازی از دانش آموزان مبتکر در جشنو اره اسباب بازی

سه شنبه13 مرداد 1394

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، سید محمدامین باقی، محمدصادق رضاییان، علی حاج رسولی ها و امیررضا ریاحی، چهار دانش آموز 14سالهدبیرستان صلحای تهران، بعد از ماه ها کار گروهی از میان 20 طرح ابتدایی، ایده این دو بازی را برای اجرا نهایی کردند.

به گفته این بازی سازان، بازی تالار آینه متشکل از یک سطح و یک آینه و چراغ لیزر است. در این بازی با استفاده از انعکاس لیزر در آینه، شاه حریف را هدف می گیریم. با توجه به اینکه سفره وسط بازی، گردان و چرخشی است، هدف گیری را سخت تر می کند.

بازی لنوژا (به معنی طبیعت) از چهار عنصر طبیعی گیاه، آتش و خاک و آب تشکیل شده است و هر مهره نماینده یکی از این هاست. این بازی نیز مانند دیگر بازی های مهره ای، بر محور حذف مهره های رقیب طراحی شده است.

این دانش آموزان قصد دارند بعد از این جشنواره، بازی های خود را ثبت کرده و با برطرف کردن نقاط ضعف، این بازی ها را آماده ارایه به تولیدکننده ها و سرمایه گذاران کنند.

* 10 کارگاه ساخت عروسک و اسباب بازی برای مربیان تهرانی

مربیان خانه های فرهنگ شهر تهران در 10 جلسه کارگاهی، اصول عروسک سازی و مبانی طراحی اسباب بازی را فرا می گیرند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در مدت پنج روز برگزاری اولین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب بازی، مربیان شاغل شهرداری تهران در کنار مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در دوره های کارگاهی، بایدها و نبایدهای طراحی وسایل بازی و سرگرمی را می آموزند.

امیر سهرابی که تدریس این دوره ها را برعهده دارد، روزهای سه شنبه تا پنج شنبه، در یک کارگاه از صبح تا بعدازظهر، مربیان را آموزش می دهد.

* باز بازی نشریه ای در نمایشگاه اسباب بازی

باز بازی عنوان نشریه روزانه ای است که در ایام برگزاری جشنواره ملی اسباب بازی، علاوه بر مهم ترین اخبار و گزارش رویدادهای این برنامه، تحلیل های صاحب نظران و دست اندرکاران این حوزه را نیز طرح می کند.

ویژه نامه اولین نمایشگاه و جشنواره ی ملی اسباب بازی ایران، از سوی کانون پرورش فکری با همکاری معاونت امور اجتماعی شهرداری تهران هر روز منتشر می شود.

گفت وگوهای تحلیلی با مسوولان سازمان های ذی ربط مانند شورای نظارت بر اسباب بازی و شرکت تجهیز صنایع کمک آموزشی، در کنار مطالب خبری جشنواره، قالب روزانه این نشریه را تشکیل می دهند.

اخبار اسباب بازی در جهان و تولیدات سرگرمی، از دیگر بخش های باز بازی هستند و این نشریه که هر روز در محیط نمایشگاهی جشنواره ملی اسباب بازی توزیع می شود، در بخش های دیگر، خاطره ها و گفته های پیشکسوتان تولید سرگرمی و اسباب بازی در کشور را مرور می کند.

اولین نمایشگاه و جشنواره ملی اسباب بازی در دو بخش نمایشگاه و فروشگاه تولیدات 80 شرکت داخلی از روز 12 مرداد آغاز شده و تا 16 مرداد همه روزه از 10 صبح تا 8 شب پذیرای عموم بازدیدکنندگان است.

بخش طراحان ایده، نمایشگاه های عروسک های بومی و آیینی مناطق مختلف ایران و موزه ملل عروسک ها از جمله بخش های این رویداد است.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!