ارتباط کانون پرورش فکری با مدارس تقویت می شود

13 مرداد 1394

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، علیرضا حاجیان زاده، در کارگروه بررسی شیوه های موثر در پرورش صحیح دانش آموزان در سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش اظهار کرد: انتظار رهبر معظم انقلاب از کانون نیز این است که خود را به اعضا منحصر نکرده و کانال ارتباطی با مدارس را تقویت کند.

وی افزود: ورود تولیدات کانون به مدارس، حضور گروهی دانش آموزان در فضاهای کانون و اطلاع رسانی به خانواده ها و دانش آموزان درباره کانون از راهکارهای اولیه برای تقویت این ارتباط است.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه از دو واژه آموزش و پرورش برداشت های متفاوت وجود دارد، ادامه داد: یک برداشت این است که آموزش و پرورش به عنوان دو فعالیت مطرح است؛ با این نگاه که هرگاه از آموزش صحبت می شود، علم و دانش به ذهن می رسد و هرگاه از پرورش سخن به میان می آید، تفریح و سرگرمی متبادر می شود که این نگاه نادرستی است.

حاجیان زاده، آموزش را به دو دسته رسمی و غیررسمی تقسیم کرد و توضیح داد: آموزش رسمی همان روش کلاسیک، یعنی آموزش با وجود معلم، کتاب و مدرسه است.

وی آموزش غیررسمی را همان فعالیت های پرورشی دانست و یادآورشد: آموزش غیررسمی به دو شکل داخل و بیرون از مدرسه انجام می شود؛ به این نحو که در آموزش های بیرون از مدرسه دستگاه هایی مثل صدا و سیما و فضای مجازی دخیل هستند.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: دانش آموزان بیش از 180 روز در سال را تعطیل بوده و نیمی از عمر خود را بیرون از مدرسه می گذرانند از این رو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نظام آموزش غیررسمی متولی بحث اوقات فراغت بیرون از مدرسه در قالب دو فعالیت تولیدات کانون و ارتباط مستقیم با کودکان و نوجوانان و فعالیت های پرورشی است.

حاجیان زاده با اشاره به اینکه اکنون 914 مرکز در سطح کشور فعالیت دارد، دو رویکرد کانون را پرورش فکر و رشد استعدادو خلاقیت ها عنوان کرد و افزود: در زمان حاضر 42 فعالیت در مراکز فرهنگی و هنری با محور کتاب¬خوانی انجام می شود.

سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور که از 11 مردادماه در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد آغاز به کار کرده امروز (13 مردادماه) پایان می یابد.

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!