دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی شریف یکی از دانشگاه‌های تهران است. این دانشگاه در سال 1344 با نام دانشگاه صنعتی آریامهر بنیانگذاری گشت که پس از انقلاب به‌افتخار یکی از دانش‌آموختگان آن، مجید شریف واقفی، به دانشگاه صنعتی شریف تغییر نام داد.

این دانشگاه بسیاری از بهترین دانشجویان ایران را جذب می‌کند. از 500 هزار نفری که هر ساله در کنکور پذیرفته می‌شوند، 800 نفر بالا می‌توانند وارد این دانشگاه بشوند. این دانشگاه ام‌آی‌تی ایران خوانده شده است. دانش‌آموختگان این دانشگاه سهم عظیمی از نخبگان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران را تشکیل می‌دهند. این دانشگاه در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان که در 50 سال گذشته تاسیس شده‌اند 40م است.

دانش‌آموختگان این دانشگاه، به دلیل اعتبار مناسب آن، برای انتصاب در مدیریت‌های علمی، فنی و اجرایی بخت زیادی دارند و به‌علاوه در آزمون‌های متمرکز ورودی کارشناسی ارشد از نظر میانگین نمرات و درصد قبولی از کارشناسی به کارشناسی ارشد در رشته‌های فنی، مهندسی و علوم پایه مقام بالایی را در بین دانشگاه‌های کشور داشته‌اند. همچنین تعداد زیادی از دانش‌آموختگان این دانشگاه، برای ادامهٔ تحصیل عازم کشورهای دیگر می‌شوند.

دانشگاه شریف

دانشگاه صنعتی شریف دیدگاه خویش را در خلق، انتشار و کاربرد دانش در یک محیط یادگیری کاملاً پویا جستجو می‌کند. این دیدگاه سبب ارتقای کیفی آموزش، پژوهش، و ارائه خدمات به جامعه و حل مسائل آن در حد توان شده است. به طوری که با بیش از 49 سال تجربه توانسته است با تلاش استادان کارآمد و مجرب، محققین برجسته، و کارشناسان و کارمندان سخت‌کوش و همچنین بهره‌گیری از امکانات کمک‌آموزشی و آزمایشگاه‌های مجهز دانشجویان مستعد خویش را در سطح کارآمدترین نیروهای علمی و فنی کشور به جامعه ارائه نماید. دانش‌آموختگان این دانشگاه همواره در ردیف قوی‌ترین مهندسین و مدیریت‌های علمی، فنی و اجرایی کشور بوده، به علاوه در آزمون‌های متمرکز ورودی کارشناسی ارشد از نظر میانگین نمرات و درصد قبولی از کارشناسی به کارشناسی‌ارشد در اکثر رشته‌های فنی، مهندسی و علوم پایه بالاترین مقام را در بین دانشگاه‌های کشور داشته‌اند. همچنین آنهایی که به قصد ادامه تحصیل راهی خارج از کشور شده‌اند نیز به خوبی در سطح بین‌المللی درخشیده‌اند و پس از کسب موفقیت‌های بسیار علمی منشاء خدمات ارزنده‌ای گردیده‌اند.

این دانشگاه در حال حاضر دارای 458 عضو هیئت علمی است که از این تعداد 168 نفر استاد، 115 نفر دانشیار، 153 نفر استادیار، 20 نفر مربی و 2 نفر مربی آموزشیار می‌باشند. طی پنج سال گذشته بیش از 90 درصد از پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی کنکور سراسری دانشگاه‌ها با رتبه‌های بین 1 تا 100 و بیش از 50 درصد پذیرفته شدگان با رتبه‌های بین 1 تا 500، دانشگاه صنعتی شریف را برای ادامه تحصیل خود برگزیدهاند. برگزاری مسابقات جهانی برنامه نویسی دانشجویی ACM، مسابقات Robocup، مسابقات خودروهای هیبریدی و مسابقات ملی شناورهای هوشمند،مسابقات رباتیک و دهها برنامه متنوع و جذاب از فعالیتهای عمده علمی دانشجویی این دانشگاه است. با انجام سالانه ده‌ها میلیارد تومان قرارداد ارتباط با صنعت و ثبت بیش از 2000 مقاله ISI در دو سال گذشته، به عنوان پیشگام دانشگاه‌های کشور در انجام پژوهش‌های کاربردی بوده و تلاش دارد تا چرخه آموزش تا صنعت را به نحو احسن عملیاتی سازد.

 

منبع دریافت این مطلب : دانشگاه صنعتی شریف

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!