انتقاد یک مقام مسئول از توسعه بی رویه مدارس استعداد درخشان

پنجشنبه 15 مرداد 1394

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، دکتر حسین شجاعی با انتقاد از توسعه بی رویه مدارس استعدادهای درخشان بیان کرد: اگر حساب شده و علمی و مطابق با استانداردهای دنیا عمل نکنیم ضمن افت آموزشی بازده این مدارس هم زیر سوال خواهد رفت.

رئیس مرکزملی استعدادهای درخشان وزارت آموزش پرورش هدف از راه اندازی این مدارس را شناسایی و تربیت دانش آموزان نخبه و تیزهوشکه دارای ویژگی هوشی خاصی در جامعه هستند، دانست.

شجاعی با اشاره به اینکه براساس نرم و هنجارهای جمعیتی نباید تعداد این دانش‎آموزان در جوامع مختلف بالا باشد، گفت: تحصیل تعداد بالای دانش‎آموزان در مدارس استعدادهای درخشان کشور با این فرضیه تناسب ندارد.

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سرعت فراگیری علم در دانش آموزان متفاوت است، گفت: تحصیل همزمان دانش آموزان نخبه و تیزهوش ودانش آموزان عادی تعارض بزرگی را در روش تدریس برای معلم ایجاد می کند.

شجاعی این تعارض را به ضرر دانش‌آموزان تیزهوش دانست و گفت: چون تعداد این دانش‎آموزان در کلاس کم است معلم بناچار باید سرعت وروش تدریس را با اکثریت که دانش آموزان عادی هستند متناسب کند و این موضوع به ضرر دانش‌آموزان تیزهوش است.

رئیس مرکز ملی استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش گفت: اولویت اصلی وزارت آموزش و پرورش در دولت جدید توجه به کیفیت آموزشی در مدارس تیزهوشان است و توسعه کمی به هیچ وجه در دستور کار نیست.

شجاعی با اشاره به کسب 27 رتبه دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان در رتبه‎های برتر کنکور سراسری 94 گفت: این نشانه فعالیت مثبت مدارس استعدادهای درخشان است و باید تلاش شود تا این کیفیت در سال‎های آینده هم ادامه یابد.

رئیس مرکزملی استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: 10رتبه رشته تجربی، 8 رتبه اول رشته ریاضی، 5 رتبه در رشته علوم انسانی ،2رتبه در رشته هنر و 2 رتبه در رشته زبان‎های خارجی متعلق به دانش‎آموزان مدارس استعدادهای درخشان است.

وی به تالیف کتب کمک درسی دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان با محوریت این مرکز اشاره کرد و گفت: از سال تحصیلی آینده این کتب در مدارس استعدادهای درخشان تدریس خواهد شد.

شجاعی هم چنین به تاریخچه مدارس استعدادهای درخشان در کشور گریزی زد و گفت : مدارس استعدادهای درخشان نشیب و فرازهای فراوانی در سال‎های گذشته داشته اند و رویکرد مهم و اساسی در حال حاضر ارتقای کیفیت آموزشی است.

انتهای پیام

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!