دانش آموزان ایرانی امسال در المپیادهای علمی درخشیدند

شنبه 17 مرداد 1394

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، علی اصغر فانی در سفر یک روزه خود به استان قزوین در دیدار با امام جمعه قزوین با اشاره به نقش منحصر به فرد آموزش و پرورش در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دانش آموزان کشور سبب تثبیت و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: زنده کردن یاد شهیدان باعث اعتلای اسلام و انقلاب می‌شود و در آموزش و پرورش با جدیت معتقدیم که یاد خاطرات شهدا و شیوه زندگی آنها بهترین الگوی زندگی است.

او با ابراز خرسندی از این دیدار با بیان اینکه هر چه داریم از شهداست گفت: امیدواریم به برکت خون شهدا بتوانیم وظیفه و مسئولیت خود را به درستی انجام دهیم.

فانی به خدمات ارزنده شهید رجایی و شهید عباس بابایی به نظام اشاره کرد و ادامه داد: بسیجی خلبان شهید عباس بابایی و معلم و رئیس جمهور شهید محمدعلی رجایی، حق بسیار بزرگی به گردن مسئولان دارند و امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوانیم گوشه ای از آن را جبران کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش همواره به عنوان یکی از اساسی ترین وزارتخانه‌های کشور یاد می‌شود چرا که وظیفه خطیر تربیت نیروی انسانی مورد نیاز جامعه بر عهده این نهاد است.

او با اشاره به افتخار آفرینی دانش آموزان کشور در المپیادهای جهانی که در 6 رشته برگزار شد از کسب رتبه اول در رشته نجوم و اختر فیزیک خبر داد و گفت: فرزندان برومند ایران اسلامی از هیچ کوششی برای سربلندی و اعتلای ایران دریغ نکرده و توانستند در این مسابقات مجموعا 12 طلا ، 15 نقره و برنز به ارمغان آورند.

فانی با بیان اینکه امسال بهترین نتایج از المپیادهای جهانی را کسب کردیم، اضافه کرد: سال گذشته در رشته ریاضی رتبه 21 جهان را داشتیم که امسال رتبه هفتم را کسب کردیم همچنین در رشته زیست سال گذشته رتبه 22 را کسب کردیم که امسال موفق به کسب رتبه پنجم جهان شدیم.

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!