استعدادهای برتر دانش آموزان پایه چهارم و پنجم ابتدایی شناسایی می شود

25 مرداد 1394

به گزارش خبرنگار گروه علمی ایرنا، دکتر حسین شجاعی روز یکشنبه در مراسم افتتاح دوره آموزشی تامین مدرسان استانی طرح ملی شهابافزود:طرح ملی شهاب در سال تحصیلی گذشته در پایه چهارم ابتدایی مدارس یک منطقه از هر استان اجرا و استعدادهای برتر 128 هزار دانش آموز این پایه شناسایی شد.

وی افزود: 128 هزار دانش آموز پایه چهارم در سال تحصیلی جدید در پایه بالاتر مجددا مورد شناسایی قرار خواهند گرفت.

وی اظهار کرد:استعدادهای دانش آموزان در زمینه های مختلف همچون ریاضی، حرکتی و تجسمی شناسایی شده و اطلاعات دانشآموزان در سامانه این طرح جمع آوری می شود.

شجاعی با اشاره به اینکه مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان برنامه های خود را بر پایه باورها و اعتقادات انجام می دهد،گفت:تقویت باورهای دینی،دلبستگی و پایبندی به فرهنگ وارزش های ملی و دینی یک اصل محوری در آموزش و پرورش است.

***رویکرد تلفیقی رویکردی اصیل در آموزش

وی تاکید کرد:ما باور داریم رویکرد اصلی در آموزش وپرورش برای شناسایی استعدادهای درخشان رویکرد تلفیقی است و افزود:شناسایی استعدادهای برتر باید بدون جدا سازی دانش آموزان از کلاسهای درس رسمی صورت گیرد.

شجاعی بر نسبت مطلوب جداسازی دانش آموزان برای تحصیل در مدراس استعداهای درخشان تاکید کرد و گفت: حداکثر نسبت جداسازی دانش آموزان باید 22 یا 23 در هزار نفر باشد که در سال های اخیر این نسبت به هیچ وجه رعایت نشده است.

وی با اشاره به اینکه همه دانش آموزان استعداد برتر در تمامی مدارس کشور باید تحت پوشش قرار گیرند، گفت: باور داریم که در اولویت های علم و فناوری در نقشه جامع علمی کشور باید صاحب استعدادهای برتر مورد توجه قرار گیرند.

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان افزود: براساس نیازها باید هدایت استعدادهای برتر دانش آموزی ساماندهی و مدیریت شود.

وی بیان کرد: سند راهبردی نخبگان و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش بر روی روش تلفیقی تاکید دارند و مطابق آنها، شناسایی و هدایت استعدادهای برتر جز وظائف آموزش و پرورش است

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!