دانش آموزان باید تعامل با یکدیگر را یاد بگیرند

یکشنبه 25 مرداد 1394

به گزارش ایلنا، علی اصغر فانی در آیین بازدید و افتتاح هشتمین اردوی ملی پیش آهنگان پیشتازان سازمان دانش آموزی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت به مربیان حاضر در اردو اظهارکرد: برگزاری اردوی پیش آهنگان پیشتازان را پس از سال‌ها وقفه مبارک می دانم و امیدوارم این اردو به اهداف متعالیش مطابق با سند تحول بنیادین برسد.

وی افزود: در این اردو دانش آموزان باید یاد بگیرند که چگونه با هم تعامل داشته باشند نظرات یکدیگر را بشنوند و آستانه تحمل خود را بالا ببرند تا بتوانند در یک کار جمعی و گروهی مهارت‌های چگونه با هم زیستن را به خوبی فرا بگیرند .

فانی ادامه داد: دانش آموزان در ذیل فعالیت‌های مختلف در سازمان دانش آموزی چگونگی مسئله یابی، مسئله شناسی، مهارت‌های حل مسئله ، مدیریت گروهی، تشکیلاتی، هویت تشکیلاتی و چگونگی مواجه با مسائل مختلف را یاد بگیرند و بتوانند علاوه بر تحمل نظرات مخالف آن‌ها را نسبت به مسائل روز مجاب کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که دوران دستورهای آمرانه و فشار بر دانش آموزان تمام شده است، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ تعامل، تفاهم و گفتگو را در دانش آموزان نهادینه کنیم و تلاش کنیم تا زمینه حضور در مجامع داخلی و جهانی در آن ها فراهم شود.

وی ادامه داد: توافق هسته ای نمونه‌ای از حضور فعال و موثر ایرانیان در مجامع بین المللی بود که با حمایت‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مدیریت رئیس جمهور به پیروزی بزرگی تبدیل شد.

فانی با بیان این که تقویت فعالیت‌های سازمان دانش آموزی خواسته رئیس جمهور است تصریح کرد: تقویت فعالیت‌های سازمان باید به فعال‌تر شدن دانش آموزان در صحنه‌های مختلف اجتماعی و مسئولیت پذیر کردن آنها در مجامع داخلی منجر شود و باید تلاش کنیم مربیان و دانش آموزان در قالب برگزاری این اردوها به توانمندی و کاراِیی در اداره امور برسند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیاست تمرکز زدایی به عنوان یکی از سیاست های پنج گانه آموزش و پرورش در دولت یازدهم گفت: باید کارها را در آموزش و پرورش تفویض اختیار کنیم که لازمه آن تقریب نگرش ها خواهد بود و می تواند باعث افزایش خلاقیت و نوآوری در دانش آموزان برای تصمیمات آتی آنها باشد.

وی خطاب به مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و روسای آموزش و پرورش مناطق و نواحی سراسر کشور خاطرنشان کرد: باید از توان سازمان دانش آموزی به عنوان یک نهاد بومی غیر دولتی بهره ببرید.

فانی خطاب به مربیان حاضر دراردو گفت: تلاش کنید با ارتقای کیفیت فعالیت ها در سازمان و با هدف گذاری شفاف نسبت به جذب حداکثری دانش آموزان موثرتر باشبد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایلنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!