تشکیل انجمن نخبگان برای استعدادیابی دانش آموزان

سه شنبه 27 مرداد 1394

مهدی علی اکبر زاده، مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت: دانش آموزان باید سبک زندگی رضوی را در فعالیت‌های روزمره و نیز تعاملات آموزشی و پرورشی خود اجرا کنند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان پسر کشورو حضور هزاران دانش‌آموز خلاق و برگزیده در این رقابتها خاطرنشان کرد: هدف اصلی گرد آوردن این عزیزان از اقصی نقاط کشور توجه به توانمندیها و نیز شکوفاسازی استعدادیابی دانش‌آموزان برای تامین مدیران و آینده سازان ایران اسلامی است.

این مسوول اردوهای دانش‌آموزی کشور همچنین در ادامه توضیح داد: با هماهنگی مدیران مدارس و مربیان پرورشی و نیز تشکلهای دانش‌آموزی در تلاشیم اولین انجمن نخبگان هنری تشکیل شود که از دانش‌آموزان برتر و برگزیده ونیز کارشناسان حوزه تعلیم و تربیت برای تدوین ساز و کار این انجمن دعوت شده است.

علی اکبرزاده همچنین درباره روی آوری جوانان به سیره اهل بیت(ع) و برنامه‌های نظام آموزشی اظهار داشت: دولت از همه طرحهای مرتبط با سبک زندگی رضوی حمایت می‌کند و ما باید به سمتی برویم که هنرمندان در کارهایشان سبک و سیاق اهل بیت(ع) را داشته باشند.

به گفته وی وظیفه خطیری بر گردن هنرمندان است و باید دانش آموزان با توجه به این نکته سبک زندگی رضوی رادر فعالیت‌های خود به اجرا بگذارند تا آثار ماندگاری متناسب با توصیه‌های آن حضرت طراحی و به جامعه عرضه نمایند.لازم به ذکر است، در این مسابقات فرهنگی و هنری، رقابتها از مرحله آموزشگاهی همه ساله مهر ماه آغاز می‌شود و در سطح کشوری درپایان سال تحصیلی و تابستان خاتمه می‌یابد.

سال جاری و در مرحله نهایی اردوها در بخش هنری 665 دانش آموز پسر و 950 دانش آموز دختر و در بخش فرهنگی نیز 206 پسر و 199 دختر از 31 استان کشور توانمندیهای خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و رقابت کردند و در پایان از نفرات برتر تقدیر شد.

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری قدس آنلاین

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!