امکان ترمیم نمرات امتحانات نهایی داوطلبان کنکور فراهم شد

سه‌شنبه 27 مرداد 1394 

مهدی نوید ادهم در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرروش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مصوبات 915 امین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش را اعلام و اظهار کرد: دراین جلسه نخستین مصوبه شورا در زمینه تنظیم جدول تطبیق وضعیت تحصیلی دانش آموزان نظام قدیم با نظام جدید در دوره متوسطه بود که پس از بحث و بررسی فراوان مقرر شد دانش آموزان با رعایت شرط سنی در پایه متناظر نظام جدید ادامه تحصیل دهند.

وی افزود: اگر شرایط سنی افراد طبق ضوابط اجازه حضور در مدارس روزانه را نمی‌داد به مدارس بزرگسالان یا آموزش از راه دور هدایت می‌شوند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه مصوبه دیگری نیز داشتیم گفت: بر این اساس امکان ترمیم نمرات دانش‌آموزیفراهم می شود. با توجه به قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب مجلس که بر ضرورت درنظر گرفتن سوابق تحصیلی دانش آموزان برای پذیرش در دانشگاه‌ها تاکید دارد، شورای عالی آموزش و پرورش مصوبه‌ای را در خصوص ترمیم نمرات دانش آموزی داشت.

نوید ادهم افزود: تعدادی از دانش آموزان و خانواده‌ها درخواست ترمیم نمرات تحصیلی خود را داشتند و براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش به آنها اجازه داده می‌شود برای یک بار هر دانش آموز به صورت داوطلب آزاد در امتحانات نهایی دوره متوسط شرکت کرده و برای ارتقای نمره یک یا چند درس خود اقدام کنند.

دبیرکل شورای عالی اموزش و پروش با بیان اینکه هر داوطلب آزادی که می‌خواهد در کنکور شرکت کند اما نمره چند درس او پایین است و از آنجایی که سوابق تحصیلی در کنکور تاثیر داشته و این موضوع به ضرر داوطلب خواهد بود، براساس مصوبه شورا اجازه دارد برای یک بار به صورت داوطلب آزاد در دروسی که نمرات آنها پایین است شرکت کند گفت: بدیهی است نمرات جدید داوطلب برای رقابت در کنکور به سازمان سنجش ارائه می شود.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!