خلاقیتکده شریف برای استعدادیابی و تربیت خلاق فعالیت می کند

سه شنبه 27 مرداد 1394

به گزارش ایرنا با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و به همت دانشگاه صنعتی شریف، «خلاقیتکده شریف»، با بروز و نوآوری خلاقیت فرزندان کشور در مقطع دانش آموزی، در جهت تربیت خلاقان و نوآوران آینده کشور گام بر می دارد.

محسن اسدی، مدیر «خلاقیتکده شریف» با بیان این که عملا در حال ایجاد بستری هستیم که تعداد افراد خلاق و نوآور در نسل آینده، به میزان قابل توجهی افزایش یابد، گفت: این خلاقیتکده تلاش می کند با تمرکز بر تکنیک های پرورش خلاقیت، استعدادیابی و نخبه پروری با انجام برنامه های هوشمندانه، قوه خلاقیت در دانش آموزان را پرورش دهد.

اسدی با بیان اینکه توسعه فناوری های نوین، مسیر را برای ارایه برنامه های وسیع، کارآمد و ارزان برنامه های استعدادیابی فراهم کرده است، اظهار کرد: آگاهی یافتن دانش آموزان از سطح خلاقیتشان، پرورش آنها و تلاش جهت تقویت مهارتهای خلاقانه مورد نیاز، از اصلی ترین اهداف خلاقیتکده شریف است که در این راستا تمام مراحل آموزش، تعامل و ارتباط مشاوران و کارشناسان به صورت حضوری و مجازی برقرار است.

اسدی هموار شدن مسیر پرورش خلاقان، فناوران و نوآوران آینده را از اصلی ترین ماموریت های این پژوهشکده دانست و گفت: خروجی دوره های خلاقیتکده کسانی خواهند بود که بناست درآینده با خلاقیت و نوآوری، بر مبنای دانش و فناوری ضمن حل مشکلات کشور، بسترسازان توسعه علم و فناوری باشند.

مدیر خلاقیتکده شریف در خصوص سازوکار حضور در این خلاقیتکده توضیح داد: نخست از طریق آزمون، سطح خلاقیت افراد ارزیابی و افراد منتخب وارد دوره های یک ساله می شوند. سپس فرآیند پرورش و بروز خلاقیت آنان از طریق برنامه های کاربردی و با حضور متخصصان و خبرگان خلاقیت اجرا می شود.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!