آیین نامه تطبیق شرایط دانش آموزان پایه نهم نظام جدید تصویب شد

چهارشنبه 28 مرداد 1394

 با اشاره به نشست اخیر اعضای این شورا که با حضور وزیرآموزش و پرورش برگزار شد، گفت: در این جلسه بر ضرورت توجه جدی به آموزش زبان های خارجی و نظارت بر فعالیت های ثبت نام در مدارس، به این وزارتخانه تذکر لازم ارایه شد.

**حضور مجدد دانش آموز در امتحان نهایی

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه امکان شرکت مجدد دانش آموزان در امتحانات نهایی برای ارتقاء و ترمیم معدل فراهم شد ، افزود: همچنین در این جلسه آیین نامه تطبیق شرایط دانش آموزان نظام جدید آموزشی در پایه نهم ، به تصویب اعضا رسید.

نوید ادهم افزود: برای آن دسته از دانش آموزانی که در سال جاری در پایه نهم تحصیل کرده و نمره قبولی نیاورده اند یا ترک تحصیل کرده و یا کسانی که سال های قبل پایه نهم را گذرانده اند ، با توجه به اینکه در سال آینده تحصیلی دیگر پایه دهم و یا همان سال اول متوسطه دوم را نداریم ، در نتیجه این دسته دانش آموزان در پایه متناظر به همان پایه قبلی در نظام جدید ادامه تحصیل خواهند داد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر شرایط سنی دانش آموزی اقتضا کند می تواند در پایه نهم جدید ادامه تحصیل دهد و اگر شرایط را نداشت می تواند در سیستم آموزش بزرگسالان یا آموزش از راه دور با رعایت ضوابط و مقررات به تحصیل خود ادامه دهد.

** امکان شرکت در آزمون سراسری

وی با اشاره به مصوبه دیگرشورای عالی آموزش و پرورش افزود: طبق قانون سازمان سنجش درخصوص تحصیل دانشجو که مبنا سوابق تحصیلی دانش آموزان است ، این شورا موافقت کرد که دانش آموزان بتوانند برای ارتقاء و ترمیم نمره خود یک بار و به صورت داوطلب آزاد امتحان مجدد دهند.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش ، نوید ادهم خاطرنشان کرد: این بدان معنا است که اگر یک دانش آموز در امتحان نهایی نمره کمی گرفت و با توجه به اینکه این نمره مبنای کنکور است ، لذا دانش آموز اجازه دارد یک باردیگر امتحان دهد و اگر نمره بالاتری کسب کرد به سازمان سنجش نمره بالاترآن اعلام شود.

وی گفت: این مصوبات پس از تایید رییس جمهور به عنوان رییس شورای عالی آموزش و پرورش ، برای اجرا به وزارتخانه ابلاغ می شود.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!