معرفی بازی فکری هامپ هام

خلاصه:

یک بازی استراتژیک برای تمام سنین! بازی فکری هامپ‌هام شکل جدیدی از بازی قدیمی دوز است، با فضا و طراحی جذاب و افزودن این ایده‌ی جدید که مهره‌ها می‌توانند هم‌دیگر را قورت بدهند! سه مهره از خانواده‌ی گرگ‌ها یا شنل‌قرمزی را در یک خط ردیف کنید، اما به خاطر داشته باشید ممکن است زیر هر مهره مهره‌ی دیگری پنهان شده باشد.

داستان:

سال‌ها پیش، در نزدیکی یک جنگل سرسبز، دختر کوچیک و باهوشی زندگی می‌کرد. دخترک هروقت که بیرون می‌رفت یک شنلِ کلاه‌دار قرمز به تن می‌کرد، برای همین همه‌ی دوستاش اون رو شنل قرمزی صدا می‌کردن. یک روز صبح، شنل قرمزی تصمیم گرفت به دیدن مادر بزرگ مهربونش بره که اونور جنگل سرسبز زندگی می‌کرد. اون‌ها خیلی وقت بود که همدیگه رو ندیده بودن و دلشون حسابی برای هم تنگ شده‌ بود. پس شنل قرمزی یک سبد زیبا پُر از از شیرینی و کیک و میوه‌های خوشمزه آماده کرد تا برای مادربزرگش ببره. ولی یه‌دفعه یادش افتاد که یه مشکلی وجود داره... یه گرگ زیرک و ناقلا و شکمو با خونواده‌ش توی جنگل سبز زندگی می‌کنن! فقط کافیه تا بوی شیرینی‌های خوشمزه به دماغشون بخوره یا چشمشون به اون‌ها بیفته تا...!

شنل‌قرمزی یه کم فکر کرد و تصمیم گرفت برای رد شدن از جنگل از دوستاش کمک بگیره.. ولی خبر نداشت که باد بوی شیرینی‌ها رو توی تمام جنگل پخش کرده و خونواده‌ی گرگ‌های شکمو توی جنگل دارن شکم‌هاشونو می‌مالن و انتظار می‌کِشن!

تاریخچه:

بازی هامپ‌هام در سال 2014 در انستیتو پژوهش و طراحی هوپا و بر اساس ایده‌ای از Thierry Denoual طراحی و تولید گردیده است. این بازی نسخه‌ی نهایی از سری بازی‌های Gobblet است که نخستین بار در سال 2001 برای شرکت Blue Orange Games آمریکا طراحی گردید. دوسال پس از عرضه‌ی اولیه و موفق این بازی، بازی ساده شده‌ی Gobblet Junior به عنوان یک بازی انتزاعی در دسترس کودکان 5 سال به بالا قرار گرفت و با استقبال بالای خانواده‌ها و بازی‌دوستان قرار گرفت. در سال‌های 2004 و 2009، نسخه‌های دیگری از این بازی روانه‌ی بازار بازی‌های فکری شد. به دلیل محبوبیت بسیار زیاد این بازی، شرکت معتبر و سرشناس Gigamic فرانسه نیز نسخه‌ای از این بازی را با نام Gobblet Kid در سال 2003 منتشر نمود. بازی هامپ‌هام آخرین نسخه‌ی بهبودیافته‌ی این بازی است که توسط انستیتو بازی‌های هوپا طراحی و تولید شده است.

 بازی فکری هامپ هام

 

پرورش ذهن:

هامپ‌هام یک بازی بسیار مفید و موثر و در عین حال جذاب و سرگرم‌کننده است. بازیکنان برای برنده شدن در این بازی می‌بایست حرکت‌های بعدی خود را در جهت به‌خط کردن مهره‌ها‌یشان برنامه‌ریزی کنند. به این ترتیب علاوه بر لوب پیشانی مغز که مسئول تصمیم‌گیری، حل مسئله، تفکر انتزاعی، افکار خلاقانه و برنامه‌ریزی است، هیپوکمپوس مغز هم که مرکز حافظه است، درگیر می‌شود. هیپو کمپوس بخشی از مغز است که نقش اصلی را در تثبیت اطلاعات از حافظه‌ی کوتاه‌مدت به حافظه‌ی بلندمدت، جهت‌یابی و حافظه‌ی فضایی دارد. در این بازی، علاوه بر به‌کار گیری نیمکره‌ی راست مغز کودکان برای تشخیص رنگ‌ها و ابعاد و کلی‌نگری نسبت به بازی، نیمکره‌ی چپ مغز آن‌ها نیز برای به‌ خط کردن مهره‌ها و توالی حرکت‌های هدفمند، درگیر و فعال خواهد بود.

محتویات:

مهره‌های چوبی دوستان شنل‌قرمزی: 6 عدددر 3 اندازه‌ی مختلف

مهره‌های چوبی خانواده‌ی گرگ‌ها: 6 عدد در 3 اندازه‌ی مختلف

4 میله‌ی چوبی برای ساختن شبکه

کیسه‌ی پارچه‌ای

دفترچه‌ی قوانین بازی

 

تعداد بازیکن: 2 نفر

سن: بالاتر از 5 سال

مدت زمان بازی: 10 دقیقه

دریافت راهنمای اصلی

دریافت راهنمای تکمیلی

 

برای خرید این بازی به فروشگاه اینترنتی نیمکت به آدرس www.nimkatbook.ir مراجعه کنید.

 

کلمات کلیدی: سرگرمی | بازی خانوادگی | بازی ایرانی | بازی فکری | بازی گروهی | تقویت مهارت ذهنی | بازی برای کودکان و بزرگسالان | بازی جالب و سرگرم کننده

 

منبع دریافت این مطلب : فروشگاه اینترنتی نیمکت

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!