10 درصد مدارس کشور دو نوبته است

پنجشنبه 29 مرداد 1394

مرتضی رییسی روز پنجشنبه در حاشیه آیین ساخت سه مدرسه جدید روستایی در شهرستان آمل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، آمار مدارس فعال کشور را بیش از 107 هزار مدرسه واحد اعلام کرد.

وی مقاوم سازی و افزایش ضریب ایمنی مدارس را یکی از دغدغه های جدی برشمرد و گفت : امسال حدود سه هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس فرسوده و قدیمی کشور اختصاص می یابد .

رییس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور افزود : با توجه به این که حدود یک سوم دانش آموزان کشور در مدارس نیازمند مقاوم سازی در حال تحصیل هستند ، نیاز است تا اعتبارات مورد نیاز مقاوم سازی مدارس که بسیار زیاد است بموقع و به طور کامل اختصاص داده شود.

رییسی همچنین به وجود حدود پنج هزار و 400 طرح نیمه تمام آموزشی در کشور اشاره کرد و گفت : این پروژه ها که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند از محل اعتبارات ملی و مشارکت خیران درحال اجرا است که امیدواریم تا پایان امسال تعدادی از آنها بهره برداری شود.

وی یادآورشد : با تکمیل و افتتاح این تعداد مدارس نیمه کاره در کشور حدود 40 هزار کلارس درس جدید به ظرفیت فضاهای آموزشی کشور افزوده خواهد شد.

امروز با حضور رییس سازمان نوسازی مدارس کشور ساخت سه مدرسه در روستاهای محمدآباد ، کلاکسر و نوآباد شهرستان آمل با اعتبار حدود هفت میلیارریال آغاز شد.

 

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!