جشنواره خوارزمی زمینه ساز شکوفایی استعداد های دانش آموزی است

پنجشنبه 29 مرداد 1394 

به گزارش خبرنگار مهر، محمدفاضل در مراسم اختتامیه جشنواره خوارزمی در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: امروز یکی از رسالت های مهم نظام ه‌ای آموزشی این است که تنها پاسخگویی و پرسش های معمولی را در دستور کار قرار ندهند و باید آن ها زمینه ایجاد پرسشگری در دانش آموزان در سایه خلاقیت ها و ذهن پرسشگر آن ها را فراهم کنند.

مشاور وزیر آموزش و‌پرورش تاکید کرد: اگر بتوانیم فرصت های یادگیری و تحقیق و پرسشگری در دانش آموزان ایجاد کنیم قطعا نظام آموزشی پویا و بالنده خواهیم داشت .

وی برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی را گامی مهم در رشد و بالندگی کشور عنوان کرد و ادامه داد: امروز آموزش و پرورشی که بتواند استعدادهای نهفته دانش آموزان را شناسایی و زمینه پرورش آن ها را فراهم کند قطعا می تواند موجب رشد و بالندگی کشور شود. به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی،وی برگزاری این جشنواره را در جهت تحقق رشد و بالندگی نظام آموزش و پرورش دانست و گفت: امروز نظام آموزش و پرورش تنها به دنبال انتقال اطلاعات و توجه به محافظات نیست و در اسناد بالادستی آموزش و پرورش ایجاد بستر و فضا برای رشد خلاقیت و عبور از مرحله انتقال به کاربست اطلاعات و توجه به پرورش خلاقیت دانش آموزان فرصت های لازم برای توسعه استعدادها و توانمندی دانش آموزان مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی افزود: امروز آموزش و پرورشی که بتواند استعدادهای نهفته دانش آموزان را شناسایی و زمینه پرورش آن ها را فراهم کند قطعا می تواند موجب رشد و بالندگی کشور شود و امروز خوشبختانه علیرغم مشکلات و موانعی که وجود دارد در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به توسعه نظام تعلیم و تربیت شده است.

میزبانی زائران موجب افتخاری برای مسئولان خراسان رضوی است

معاون استاندار خراسان رضوی : نیز در این مراسم با بیان اینکه جشنواره نوجوان خوارزمی از مهمترین اتفاقات آموزش و پرورش است بین کرد: میزبانی از زائرین امام رضا بزرگترین افتخاری ست که در برگزاری اینگونه جشنواره ها نصیب مسئولین بخش های مختلف استان می شود.

محمدحسن واحدی بیان کرد: میزبانی از زائرین امام رضا بزرگترین افتخاری ست که در برگزاری اینگونه جشنواره ها نصیب مسئولین بخش های مختلف استان می شود.

وی برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی را از مهمترین اتفاقات حوزه آموزش و پرورش دانست و اظهار داشت: باتوجه به پتانسیل بالایی که در استان وجود دارد برگزاری اینگونه جشنواره ها می تواند نقش بسزایی در ارتقا جایگاه نظام تعلیم و تربیت داشته باشد.

وی با بیان این که هرسال بیش از 206 هزار زائر پیاده برای زیارت امام هشتم (ع) به مشهد سفر می کنند از طراحی و احداث یک جاده مخصوص برای تردد زائرین پیاده در استان خبر داد.

واحدی تصریح کرد : در دهه کرامت امسال بیش از 30 هزار برنامه مختلف در بخش های گوناگون طراحی شده که اجرایی خواهند شد.

وی با اشاره به اسکان بیش از 300 هزار زائر در تابستان امسال توسط آموزش و پرورش بیان کرد: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری درخصوص اسکان ارزان قیمت زائرین به دنبال ایجاد 30 زائرسرای ارزان قیمت در اطراف حرم برای زائرین 30 استان کشور به صورت مشارکتی هستیم.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری مهر

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!