جشنواره نوجوان خوارزمی خلاء موجود در متوسطه اول را پر می کند

پنجشنبه 29 مرداد 1394

عظیم محبی روز پنجشنبه در حاشیه آیین اختتامیه مرحله کشوری نخستین جشنواره نوجوان خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:سن دانش آموزان در این مقطع تحصیلی در شرایطی است که شکوفایی استعدادها و توانمندی ها رقم می خورد و برگزاری چنین جشنواره ای می تواند در تحقق این مهم کمک کند.

وی با بیان اینکه پیش از این در متوسطه اول صرفا دانش آموزان به کتاب خواندن و امتحانات مدرسه مشغول بودند و جشنواره ای ویژه این گروه نبود، اظهار کرد: با برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی که برای نخستین بار به پیشنهاد استان خراسان رضوی در سطح ملی برگزار شده می توانیم امیدواریم باشیم که دانش آموزان با قوت وارد عرصه های علمی و پژوهشی و کشف استعدادهاشان می شود.

این مقام مسوول بیان کرد: از مجموع دومیلیون دانش آموز در دو پایه مقطع متوسطه اول حدود 70 درصد در این فعالیت علمی و پژوهشی شرکت کرده اند.

وی گفت: به طور میانگین از هر استان کشور شش نفر به مرحله کشوری این جشنواره راه پیدا کردند که در حقیقت همه این دانش آموزان برتر و قابل تقدیر هستند.

محبی بیان کرد: هدف اصلی کیفیت بخشی به فعالیت های دانش آموزان در این مقطع است.

وی تاکید کرد: در این راستا برنامه ریزی های لازم انجام گرفته است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

مرحله کشوری نخستین جشنواره نوجوان خوارزمی در مشهد از 27 آغاز و تا 29 مرداد ماه ادامه داشته است.

این مسابقات با حضور 193 دانش آموز برتر از 32 استان کشور به میزبانی خراسان رضوی در قالب چهار رشته پژوهش علمی، مسابقات مهارتی آزمایشگاهی، دست سازه های کار و فناوری و مسابقه ادبی واژه ها برگزار گردید. 

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایرنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!