ممانعت خانواده ها از تحصیل دانش آموزان را اعلام کنید

جمعه 30 مرداد 1394

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم،محمد دیمه‌ور، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس و با اشاره به اینکه امکان تحصیل کودکان و نوجوانان در مدارس فراهم است، اظهار داشت: اگر هیچ دلیل منطقی برای فرستادن کودک به مدرسه نباشد بر اساس قانون حمایت از کودکان و نوجوانان آن خانواده را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم.

وی افزود: اگر کسی از تشکلات غیردولتی و موسسات خیریه دانش‌آموز بازمانده از تحصیلی را سراغ دارد که اولیا اجازه مدرسه رفتن کودک را نمی‌دهد، اطلاع دهند.

دیمه‌ور ادامه داد: بنا بر وظیفه شرعی، ملی و قانونی هر کدام از شهروندان این کشور وظیفه داریم که این کار را انجام دهیم تا کودکان بتوانند شرایط تحصیل را داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در طول سال تحصیلی گذشته 35 هزار نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل به مدرسه بازگشته شدند، خاطرنشان کرد: هر کسی که خانواده‌ای را می شناسد و آن خانواده دانش‌آموز را از رفتن به مدرسه منع می‌کند، حتماً به ادارات آموزش و پرورش اطلاع دهند و قول می‌دهیم این موارد را پیگیری کنیم.

وی تصریح کرد: آموزش امروز یک وسیله برای فقرزدایی در زمینه مسائل اجتماعی و دیگر موارد است و بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه از سوی افرادی که ترک تحصیل کرده‌ و بازمانده از تحصیل هستند اتفاق می‌افتد.

دیمه‌ور تاکید کرد: اگر خانواده‌ای در کشور باشد که اجازه رفتن به مدرسه از سوی خانواده وی داده نمی‌شود، حتما معرفی کنند تا این موضوع را پیگیری کنیم.

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری تسنیم

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!