شرایط دوره های ابتدایی در سال تحصیلی آینده

یکشنبه 1شهریور 1394

محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «با چه تعداد کمبود معلم در سال تحصیلی آینده مواجه هستید؟»، اظهار داشت: قطعاً امسال کمبود قابل توجه نیروی انسانی داریم.

وی افزود: تعداد کمبود نیروی انسانی نسبت به سال گذشته بیشتر است و با بسته حمایتی از مدارس کوچک که طرحی ویژه است در نظر داریم تا مدارس روستایی را با استفاده از خرید خدمات آموزشی بتوانیم در بحث نیروی انسانی ساماندهی کنیم.

دیمه‌ور با بیان اینکه بعضی از کلاس‌های کم جمعیت دوره ابتدایی ادغام شدند تا به یک حد نصاب برسند، خاطرنشان کرد: امسال در دوره ابتدایی دستورالعملی صادر شده است مبنی بر اینکه هیچ کلاس دوره اول ابتدایی یعنی اول، دوم و سوم دبستان نباید جمعیت بیشتر از 32 نفر داشته باشد.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه قانونی و پذیرفته شده نیست که در 3 سال اول ابتدایی جمعیت دانش‌آموزی و تراکم هر کلاس درس بیشتر از 32 نفر باشد، تاکید کرد: در برخی جاها مثل تهران کمبود فضای آموزشی وجود دارد؛ در حال حاضر کلاس‌های 40 نفری برگزار می‌شود و یک گام با این حرکت جدید پیش خواهیم رفت.

معاون آموزش ابتدایی وزارت‌ آموزش و پرورش با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده 3 پایه دوم دوره ابتدایی یعنی چهارم، پنجم و ششم تحت هیچ شرایطی نباید تراکم بیشتر از 35 دانش‌آموز در هر کلاس داشته باشد.

وی گفت: برابر تصمیمات انجام شده در سال تحصیلی آینده به هیچ وجه کلاسی بیشتر از 32 نفر در دوره اول و بیشتر از 35 نفر در دوره دوم نخواهیم داشت و هیچ بهانه‌ای هم قابل پذیرش نیست و حتی با نداشتن فضای آموزشی می‌توانند از سیاست‌های جایگزین استفاده کنند.

*توجه به سختی کار معلمان ابتدایی

دیمه‌ور در پاسخ به این پرسش که «آیا افزایش 25 درصدی حقوق معلمان ابتدایی اجرا می‌شود؟»، اظهار داشت: بله، در سال گذشته فوق‌‌العاده شغل معلمان ابتدایی که پیش از آن 800 امتیاز بود به 1500 رسید و مابقی معلمان هم بعداً به 1300 امتیاز رسیدند که اکنون تفاوت کم شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: وزیر آموزش و پرورش نگاه مثبتی در خصوص حقوق معلمان ابتدایی دارند.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنیم کار معلمان ابتدایی سخت است و در حال پیگیری هستیم و با نظر مساعد وزیر آموزش و پرورش امیدواریم بتوانیم در حوزه سختی کار معلمان ابتدایی قدم‌هایی را برداریم.

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!