آموزش و پرورش حق ندارد دانش آموزان را تک بعدی تربیت کند

به گزارش خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمیدرضا کفاش در اختتامیه هشتمین اردوی ملی مربیان پیشاهنگکه در اردوگاه باهنر برگزار شد،‌ با بیان اینکه رئیس جمهور دوری از افراط ، خشونت گرایی، عشق ورزی و تبلیغ محبت را مخصوصا در نسل جدید به ما توصیه کرده است، گفت: تعلیم و تربیت نسل آینده یک دغدغه مهم برای همه ماست. دولت یازدهم برای دوری از دلمردگی و شادابی در میان دانش آموزان تاکید بسیار دارد.

وی افزود: ایجاد محیط سالم، با نشاط همراه با سلامت معنوی برای دانش آموزان از انتظارات رئیس جمهور از آموزش و پرورشی‌هاست. ما حق نداریم دانش آموز را تک بعدی تربیت کنیم. باید ساحت‌های شش گانه مورد تاکید در سند تحول بنیادین برای دانش آموزان مدنظر باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پروش با بیان اینکه همانطور که دانش آموز باید در انجام عبادات و علم آموزی پیشگام باشد باید ورزش و سلامت را سرلوحه خود قرار دهد گفت: دانش آموز امروز و مدیر فردای ما باید در ابعاد مختلف رشد کند.

دانش آموز تک بعدی نه آینده خود را تضمین خواهد کرد و نه آینده جامعه را

کفاش ادامه داد: اینکه امروز افرادی در قالب داعش و طالبان ظهور کرده‌اند، آنها تک بعدی تربیت شده‌اند. تربیت اجتماعی را نیاموخته‌اند و معتقدند هرکس اندیشه‌ای جدای از اندیشه آنها داشته باشد تکفیری است و باید از بین برود. ما حق نداریم فرزندان این مرز و بوم را تک ساحتی تربیت کنیم.

کفاش ضمن تاکید بر اینکه نسل آینده باید شاداب، امیدوار، پرنشاط و سالم باشد، گفت: ما حق نداریم بخشی از فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی را به سلیقه خود حذف کنیم. دانش آموز همانطور که به علم آموزی و معارف نیاز دارد به نشاط، سلامت،‌ حضور در تشکلها و تربیت سیاسی و اجتماعی نیز نیاز دارد و باید با دو بال علم و ایمان به پرواز دربیاید و علم و دانشش تکان دهنده جهان باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در این میان تربیت دختران از پسران مهمتر است زیرا دختران تربیت کننده نسل آینده هستند و به همین خاطر تربیت آنها در دولت تدبیر و امید و آموزش و پرورش از اهمیت بیشتری برخوردار است. باید همه تلاش خود را بکنیم تا به دانش آموزان یاد بدهیم پیش از آنکه طلبکار نظام باشند، خادم نظام باشند.

وی افزود: باید کار مدارس را به دانش آموزان واگذار کنیم و کارهای بزرگ را به آنها بسپاریم و خودمان در کنار آنها به عنوان یک راهنما حضور داشته باشیم.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!