ضرورت فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی

به گزارش گروه اجتماعی«خبرگزاری دانشجو»، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در اختتامیه اردوی مربیان تشکل فرزانگان سازمان دانش‌آموزان که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار داشت: دغدغه‌های تعلیم و تربیت، دغدغه‌های نسلی است که در آینده، اداره جامعه را بر عهده خواهند داشت.

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید، به بازگشت شادی و نشاط به جامعه تاکید دارد و بر همین اساس، محیط مدارس باید شاد باشد.

کفاش اضافه کرد: علاوه بر این موارد، تقویت روحیه معنوی و تقید به نماز از درون و نه به صورت تحمیلی، از جمله انتظارات از آموزش و پرورش است یعنی آموزش علم و ایمان همراه با هم و توجه به جنبه‌های مختلف تربیتی باید مد نظر باشد.

وی افزود: همانطور که دانش آموزان باید در کنکور رتبه خوبی را کسب کنند، به عبادت نیز باید توجه داشته باشند و در کنار آن، در بحث ورزش نیز پیشگام باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ما حق نداریم فرزندان این سرزمین را تک بُعدی تربیت کنیم، ادامه داد: تصور نکنید داعش و طالبان، مذهب را نمی‌دانند؛ اینگونه نیست بلکه آنها تک بُعدی تربیت شده‌اند و دیگران را دوست ندارند یعنی هر کس به غیر از آنها بیندیشد باید کشته شود.

کفاش با اشاره به فضای مجازی اظهار داشت:‌ دانش‌آموزان نباید از فضای مجازی فرار کنند یا با آن مقابله داشته باشند بلکه باید در این فضا، حضوری فعال داشته باشند.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش حق نداریم به سلیقه خود فقط بخشی از فعالیت‌ها را اجرا کنیم چرا که دانش‌آموزان به فعالیت‌های اجتماعی، حضور در تشکل‌ها و فعالیت‌های سیاسی نیاز دارند و به گونه‌ای باید تربیت شوند که در برابر مسائل جامعه از خود عکس‌العمل نشان دهند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه تربیت دختران از تربیت پسران مهمتر است، افزود: دختران نیمی از جامعه را تشکیل داده و تربیت‌کننده نسل آینده هستند به همین دلیل تربیت دختران در آموزش و پرورش اهمیت بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: تلاش ما در سازمان دانش‌آموزی باید این باشد که مهارت زندگی را به دانش‌آموزان آموزش دهیم و آنها باید یاد بگیرند پیش از آنکه که طلبکار نظام باشند، خادم نظام باشند.

کفاش در پایان تاکید کرد: دانش‌آموزان باید به گونه‌ای تربیت شوند که خود را نسل بدهکار به انقلاب و خون شهدا بدانند و مطابق با سبک زندگی ایرانی - اسلامی تربیت شوند.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری دانشجو

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!