ضوابط حضور معلمان مرد در مدارس دخترانه اعلام شد

مسعود ثقفی در پاسخ به این پرسش که بعضاً مشاهده شده است که دبیران مرد در دبیرستان‌های دخترانه مشغول به تدریس هستند،‌ آیا دبیرستان‌های دخترانه مجاز به استفاده از نیروی مرد هستند؟‌ اظهار داشت: به استناد شیوه‌نامه 91549 مورخ 93.05.14 وزارتخانه آموزش‌وپرورش، به کارگیری مدرس مرد در کلاس‌های کنکور مدارس دخترانه با رعایت شرایطی مجاز خواهد بود.

وی افزود:‌ تایید عدم امکان تامین مدرس زن توسط کمیته برنامه‌ریزی نیروی انسانی منطقه، اخذ رضایت کتبی از ولی قانونی تمام دانش‌آموزان توسط مدیر مدرسه و ارائه به منطقه، اخذ تاییدیه گزینش و حراست مبنی بر احراز صلاحیت اخلاقی و سیاسی دبیران پیشنهادی و رعایت شروط تاهل و دارا بودن حداقل 35 سال سن از جمله شروطی است که باید برای به کارگیری دبیران مرد مدنظر قرار بگیرد.

سخنگوی آموزش‌وپرورش شهر تهران بیان کرد:‌ در اجرای تبصره ذیل ماده 5 آئین نامه نحوه ارائه خدمات آموزشی و پرورشی مصوبه 630 مورخ 77.02.30 شورای عالی آموزش‌وپرورش مبنی بر استفاده از معلمان مرد در تمام کلاس‌های رسمی یا فوق برنامه واحدهای آموزشی دخترانه اعم از دولتی، غیردولتی و خاص ممنوع است.

ثقفی گفت:‌ در موارد خاص در صورت کمبود نیروی زن متخصص در کلاس‌های کنکور پایه چهارم مدارس دولتی،‌غیردولتی و خاص به صورت موردی با رعایت مواردی که اعلام شد بلامانع است و به کارگیری نیروی مرد تحت هر شرایط در دوره ابتدایی و تدریس برنامه کلاس‌های درس رسمی یا به عنوان مشاور و پشتیبان تحصیلی در دوره اول و دوم متوسطه و دوره پیش دانشگاهی دخترانه ممنوع است.

وی افزود:‌ موضوعی که در آموزش‌وپرورش به آن اعتقاد داریم این است که با حضور معلم مرد در مدارس دخترانه مخالفیم اما محدودیت‌هایی وجود دارد که آموزش‌وپرورش را مجبور به این کار کرده که بخشی از آن مربوط به محدودیت منابع انسانی است. اگر دبیرستان‌های دخترانه از مواردی که اعلام شد تخطی کنند از نظر ما تخلف محسوب شده و اگر در نظارت‌ها یا گزارش‌های ارائه شده به این موضوع برخورد کنیم از طریق ادارات ارزیابی عملکرد و هیئت تخلفات اداری با آن برخورد می‌کنیم.

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبر آنلاین

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!