استیضاح وزیر آموزش و پرورش مهر ماه تقدیم هیات رئیسه مجلس می شود

محمد حسن دوگانی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، اظهار داشت: وزیرآموزش و پرورش در جلسه استیضاح، وعده‌هایی برای اصلاح برخی مسائل و جابجایی مدیران به نمایندگان داده بود که با توجه به گذشت چند ماه، هیچ‌گونه اقدامی در تحقق وعده‌ها از سوی فانی مشاهده نشده است.

وی افزود: اکثر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سیاسی کاری‌ها و عدم تحقق وعده‌های وزیر گلایه‌مند و خواهان استیضاح فانی هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از جمع آوری 30 امضاء برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در مهر ماه و بعد از تعطیلات تابستانی مجلس، روند پیگیری و تقدیم استیضاح به هیات رئیسه را دنبال خواهیم کرد.

دوگانی با بیان اینکه اکثر نمایندگانی که در جلسه استیضاح فانی به وی رای مثبت داده‌اند ابراز پشیمانی کرده و آمادگی‌شان را برای انجام استیضاح اعلام کرده‌اند، تصریح کرد: اعتقادما این است که با توجه به نارضایتی بسیاری از نمایندگان حتی نمایندگان موافق فانی، استیضاح وزیر آموزش و پرورش تحقق یابد.

وی با انتقاد از مدیریت سیاسی و ناتوانی وزیر در تحقق اهداف عالیه آموزش‌ و پرورش خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش باید با توجه به فرامین رهبر معظم انقلاب، اکثر دغدغه و اهتمامش را به امر تعلیم و تربیت و پیشرفت کشور قرار دهد اما متاسفانه وزیر این وزارتخانه با گزینش‌های نامناسب و قرار دادن افرادی که در شان آموزش و پرورش جمهوری اسلامی نیستند، سرنوشت نیروی تخصصی آینده، وقت معلمان و هزینه‌های مادی و معنوی کشور را نابود می‌کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش بودجه وزارت آموزش پرورش در دولت یازدهم اظهار داشت: این وزارتخانه نزدیک به 15 درصد کل بودجه کشور را مصرف می‌کند و متاسفانه بهبودی در معشیت و مشکلات فرهنگیان دیده نشده است.

 

 

 

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری فارس

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!