آغاز نمایشگاه لوازم التحریر شمیم مهر از 4 شهریور

به گزارش خبرنگار ایسنا، لوازم التحریر از جمله اقلامی است که حامل نمادهای فرهنگ محسوب می‌شود و به دلیل عدم نظارت کامل بر این بخش در سال‌های گذشته، شاهد یکه‌تازی شخصیت‌ها و نمادهای فرهنگ غربی بر اغلب لوازم التحریرها بوده‌ایم.

در این زمینه، رییس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی تهران گفت: عکس‌های فانتزی و اشکالی که روی لوازم التحریر و کیف مدارس استفاده می‌شود برای همه جذابیت داشته و وارداتی هستند و با این اقلام در واقع فرهنگ غرب به کشور رسوخ می‌کند.

وی افزود:‌ حدود دو سالی است که اقدامات مهمی در این زمینه آغاز شده و طرح های ایرانی - اسلامی در این اقلام استفاده می‌شود و امیدواریم خانواده ها به این موضوع توجه کرده و کودکان را برای خرید این لوازم‌التحریر ترغیب کنند.

آغاز نمایشگاه شمیم مهر در ماه پایانی تابستان

وی گفت: در ماه پایانی تابستان و نزدیک شدن به مهرماه و آغاز سال تحصیلی در نمایشگاهی تحت عنوان شمیم مهر که از روز چهارشنبه چهارم شهریورماه به مدت یک هفته در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود انواع لوازم التحریر ایرانی و تولید داخل با طرح های ایرانی - اسلامی عرضه می‌شود که قیمت گذاری در این نمایشگاه توسط اتحادیه های مربوطه انجام می‌شود و بازرسان اتحادیه ها و اصناف نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

وی در عین حال تاکید کرد: قیمت‌گذاری کالاها در این نمایشگاه مورد تایید اتحادیه‌های مربوطه است که علاوه بر کالاهای نوشت افزاری اقلام دیگری مثل کیف وکفش تولید داخل ویژه دانش آموزان و دانشجویان نیز عرضه می‌شود و بازرسان نیز نظارت های لازم را بر روند عرضه این محصولات انجام می دهند.

هدایتیان در بخشی از سخنان خود با اشاره به تولید مداد، پاک کن و خمیربازی در ایران گفت: متاسفانه برخی کارخانه‌های داخلی در این حوزه فعالیتی ندارند که اگر مشغول به کار شوند در بخش مداد نیازی به واردات نخواهیم داشت.

40درصد مدادهای بازار، وارداتی است

وی افزود:‌ مدادهای تولید داخل از کیفیت بالایی برخوردار است ولی در حال حاضر حدود 30 تا 40 درصد مدادها وارداتی است.

کشور چین رتبه اول را در زمینه صادرات مداد به ایران دارد

وی با بیان اینکه کشور چین رتبه اول را در زمینه صادرات مداد به ایران دارد ادامه داد: پس از آن کشور اندونزی قرار دارد و بخشی از واردات نیز از تایوان و کره جنوبی انجام می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی تهران با بیان اینکه در بخش خودکار دو کارخانه فعال داریم گفت: تولیدات داخلی در حوزه خودکار جوابگوی نیاز داخل نیست ولی با توجه به اینکه بیشتر خانواده ها و بچه ها به دنبال لوازم التحریر فانتزی هستند؛ بنابراین واردات در این حوزه صورت می‌گیرد.

 

منبع دریافت این مطلب : خبرگزاری ایسنا

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!