شرکت دو میلیون و 300 هزار دانش آموز در طرح جابربن حیان

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا؛ محمددیمه ور در جشنواره جابربن حیان که امروز(سه شنبه سوم شهریور) در اردوگاه شهید باهنر در حال برگزاری است گفت: این جشنواره که چهارمین دوره خود را می گذراند؛ دانش پژوهان نوجوان از پایه اول تا ششم ابتدایی در قالب 6 نوع فعالیت متنوع با توجه به شرایط پایه تحصیلی خود در آن فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: گام اول در جشنواره جابر بن حیان تحت عنوان تحقیق در پایه اول ابتدایی است و دانش آموزان در پایه ششم دست به ابداع و فناوری می زنند.

دیمه ور بیان کرد: این پروژه تلاش می کند نسلی خلاق، فکور، پژوهنده و وابسته به رشد و توسعه کشور پرورش دهد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش افزود: جشنواره جابربن حیان دانش آموزان با تشویق، هدایت و حمایت برای توسعه فعالیت خود گام بر می دارد. درسنوات گذشته دانش آموزانی که در دوره ابتدایی در این جشنواره حاضر بودند موفق به انجام کارهای پژوهشی در دانشگاه شده اند.

وی ادامه داد: تحقیق و پژوهش در دوران کودکی به دلیل داشتن ذهن آماده دانش آموزان باید به آنها آموزش داده شود.

دیمه ور با بیان اینکه در طرح جابربن حیان 2 میلیون و 300 هزار دانش آموز شرکت دارند گفت: این دانش آموزان از استان های مختلف و مناطق عشایری در این بخش شرکت کرده اند و 600 هزار پروژه برای شکوفایی استعدادهای آنها در منطقه، استان و کشور ارائه شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش به هدف برگزارش جشنواره جابربن حیان اشاره کرد و افزود: با برگزاری این جشنواره حرکت علمی را بین دانش آموزان برجسته می کنیم امروز حدود 180 پروژه برتر کشوری به نمایش گذاشته شدند که ما میزبان 400 نفر دانش آموز شرکت کننده در این پروژه ها هستیم.

دیمه ور پیام وزیر آموزش و پرورش را به دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره جابربن حیان ابلاغ کرد و گفت: وزیر آموزش و پرورش به همراه رئیس جمهور به همدان سفر کرده است.

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!